Jeg skal udfylde en spalte på 55 mm, og jeg havde tænkt mig at gøre dette med en passende elastisk skumplast - typisk bottningsliste. Da spalten er ca. 55 mm, har man brug for noget, der er mindst 60 mm bredt for at kunne klemme det fast. Jeg kan ikke finde en bottningsliste eller lignende, der er så bred. Desuden vil jeg have noget der er retvinklet, ikke rundt som nogle bottningsliste. Polystyren er ikke tilstrækkelig elastisk til at kunne trykkes ind i spalten. Har I nogle tips til, hvor jeg kan købe tilstrækkeligt store stykker af den rette slags materiale?

slacker slacker sagde:
Afspærringsliste til flydespartel - findes i 30x30 og 40x50.

Kunne det være noget!?

f.eks.:
[link]
Nja, den er jo smallere end 55 mm, så den vil ikke fylde spalten ud. Desuden havde jeg tænkt mig noget lidt stivere - tænk old school liggeunderlag. Tak alligevel for forslaget :)

• Synes
B.Sjolander
  • Laddar…
Noget firma der syr puder til campingvogne eller både, alternativt nogen der beklæder møbler.

Skumgummi findes lidt hist og her, på jysk, classe eller din lokale stof/stuv butik

T thompo sagde:
Nja, den er jo smallere end 55 mm
Tag to stykker da?

Jeg vil helst have noget med lukkede celler, så det ikke optager fugt og snavs. Derfor tøver jeg med at købe almindeligt skumgummi, men det er måske der, jeg ender til sidst alligevel, hvis jeg ikke finder noget andet.

Hvorfor duer det ikke med fugeskum?
Føles nemmere

Peter2400 Peter2400 sagde:
Hvorfor er fugeskum ikke godt nok?
Det føles enklere
Jeg ved det, jeg har også tænkt på det. Knasten er, at jeg vil kunne fjerne det relativt enkelt.

Vi har bestilt skumplast til sædehynder fra dette firma. De har det meste inden for skumplast, bl.a. rigtig kompakte varianter. Det er også muligt at bestille efter mål.

https://www.abceurosoft.se/

Om du kan se bort fra kravet om retvinklet, så kan rørisolering måske fungere.

T thompo sagde:
Jeg ved, jeg har tænkt på det også. Kruxet er, at jeg vil kunne fjerne det relativt enkelt.
Du kan fogskumme i en sopsæk, fylder godt og kan fjernes.

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Jeg har brugt liggeunderlag som isolering. Det var (for 1 år siden) en ganske tyk slags fra Biltema, 149 kr for en rulle.
https://www.biltema.se/fritid/friluftsliv-och-camping/liggunderlag/liggunderlag-2000035528

Ved et tilfælde opdagede jeg så, at dette materiale kan limes med smeltelim! (hvilket ikke fungerer med rørisolering). Om dette virker med andre liggeunderlag, ved jeg endnu ikke. (Jeg overvejer stadig, om det kan være EVA-plast, som gør, at det fungerer.)

Måske at du, thompo, kunne bruge dette materiale? Hvis vi forestiller os, at du skærer strimler og limer dem sammen?
Lukkede celler er det i hvert fald, så det suger ikke væske til sig.

Senest redigeret:
  • Synes
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.