Behøver at købe en lille, billig tvangsblander så hurtigt som muligt. Max 10.000 og helst ikke via webbutik, men en fysisk butik et sted mellem nordlige Sthlm og Uppsala.

Nogen der har et tip - tips der fører til køb belønnes med guldstjerne!

du kan altid leje fx cramo, Lambertsson, ramirent mm
Hvad skal du bruge den til?
Har selv en Betongblandare 165l fra jula Som jeg har støbt en dobbelt garage med fx og meget mere.
Har en ældre variant end linket http://www.jula.se/betongblandare-165-l-251015

Nu spurgte TS efter en tvangsblander, og det er sådan en her

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQb-exwRpLiSY0UeHIRtXkTayz7UJ5hkyR0Q7iba-8LtY1mLKEb5A

Det gik helt galt med billedet

Hvad er den praktiske forskel mod en almindelig tombola?

Så prøver vi med et andet billede
.
Billedet viser en Imer-mørtelblander med blå ramme og sort tromle.
Sælges af Epox i Sollentuna.

Senest redigeret:
  • Synes
godeha
  • Laddar…
Tak fahlis - præcis sådan en er det jeg vil have, det er ikke sådan at du også ved hvad de koster? Der er ingen priser på deres hjemmeside...

Chaly
Fotografen sagde:
Hvad er den praktiske forskel på en almindelig tombola?
Overvejede det samme. Ifølge wikipedia gælder følgende:

Den mindre almindelige type betonblander er tvangsblanderen*(også kaldet "planblander"). Den mest almindelige konstruktion er en fast tromle med roterende skovle indeni. Kvaliteten på det blandede produkt bliver bedre ved hjælp af denne metode, for eksempel får beton generelt set højere trykstyrke, hvis det blandes med en tvangsblander, sammenlignet med fritfaldsblandere.*

Hvad skal du gøre?

Skal blande lerklining og der gør en fritfaldsblander ikke jobbet lige så godt som en tvangblander - ifølge ekspertisen.

En Mix 60 (den på fahlis billede) koster 9000kr inkl. moms, så det bliver en udflugt til Sollentuna i slutningen af ugen.

Tak for hjælpen!

• Synes
Enk Projektet
  • Laddar…
Jeg plejer at bruge Soroto planblander, fungerer utroligt godt, har dog ingen tips om hvor du kan købe og prisbilledet ligger på ca 11-12000.

• Synes
Scwen
  • Laddar…
Nu sagde du jo tvangsblander under 10' og i Upplandsområdet, MEN som buuz tipsar om så er Soroto meget god. Du kan købe en fra dette firma i Örebro, og så lander den på lidt over 10' afhængig af størrelse:
http://www.nimaab.se/se/grp/cementblandare.php

MEN jeg tror det stadig er en bedre forretning, hvis du kan ligge ud med pengene! Det er disse modeller, som udlejningsfirmaer ofte bruger, hvilket nok siger en del om kvaliteten. Blander i plastikspand? Overvej om du i stedet køber hvad du har brug for, bruger det, og sælger videre. Det går måske lige op!

Et andet alternativ er jo at spørge, om du kan langtidsleje til en bedre pris, ELLER købe fri fra udlejningsfirma (og måske sælge tilbage senere).

En gul Soroto tvangsblander 120 L-30 med to hjul og gitterlåg, velegnet til byggeri og renoveringsprojekter.

Det blev sådan, at jeg handlede hos Epox, og de var meget hjælpsomme. De startede med at advare om, at Mix 60 sandsynligvis var for svag til lerklining. De havde en Mix 120 brugt, som jeg kunne få for 11.000 kr, men sagde, at der var en risiko for, at den også var i det svageste lag og at en Mix 120 plus ville være det bedste valg. Den er desværre langt uden for mit budget, så jeg tog chancen med Mix 120.

Det viste sig, at de havde ret, den er lidt for svag, men da jeg mest arbejder alene, kan jeg lave mindre portioner uden at blive forstyrret af, at det går langsomt. En anden mulighed er at gennembløde leret ordentligt inden, så går blandingen lettere.

Som sagt - meget god pris, og den fungerer for mine behov, men skal man blande meget ler, kan det nok være en idé at vælge en større/kraftigere model.

Jeg må sige, at jeg er bekymret for din ryg? Man blander i en plasticbalje i markhøjde - så løfter man det op på en trillebør? Eller så må man køre materialet rundt og flytte blanderen til der, hvor du arbejder...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.