Hej,
Jeg har et pumpehus, der er nedgravet i forbindelse til vores pool. 1*2 m stor.
Der er egentlig ikke noget der er vandfølsomt, men det er godt med en tæt luge, der er pæn og kan tåle at gå på.
Jeg har stenlægning rundt om poolen og havde først tænkt at bryde af med en luge i trælægte.
Så har jeg tænkt på durkplade - holdbarhed på det? Nem at lakere?
Formplyfa er jo vandtæt og stabilt, men det er ikke særlig pænt.

Btw: jeg havde tænkt på en luge i lugen til daglig kontrol.

Jeg er ikke helt tilfreds med hverken trælægte eller durkplade. Har nogen forslag til andet materiale?

Slip kreativiteten løs og hjælp mig med at få det til at fungere.
Med venlig hilsen/
Bjarven

Nysgerrig, hvordan blev det?
Jeg vil lave en vandtæt og lydisoleret lem i terrassen til mit poolrum, så jeg tager også gerne imod inspiration. :-)

• Synes
Thyro89
  • Laddar…
Jeg vil også vide det! :rofl: Tag gerne nogle billeder også

• Synes
pappaM
  • Laddar…
Det slutade så här för mig.

Luckan är ljudisolerad med frigolit och vattentät med hjälp av överbliven liner. :-)

Eftersom det är trall överst blev det rätt tungt men det löste jag med gasfjädrar från Jula resp Biltema. (Jag har 2 luckor, pumprum och jetswim.)

P pappaM sagde:
Nyfiken, hur blev det?
Jag vill göra en vattentät och ljudisolerad lucka i trallen till mitt poolrum, så jag tar också gärna inspiration. :)

• Overdækket trægulv med en lydisoleret og vandtæt lem. Synlige gashåndtag og blå detaljer mellem brædderne.
  • Træterrasse med akustikisoleret lem, dækket af blå liner, omkranset af træramme. Terrassebrædderne er delvist våde.
  • Låget til pumpe- og jetswimrum, isoleret med frigolit og udstyret med gasfjedre, vippes åben. Synlige ledninger og kontrolpaneler ses under låget.
  • Synes
Gman og 7 andre
  • Laddar…
Hvordan gjorde du ved hængslerne for at brædderne ikke skulle ramme hinanden, når du åbner lugen? ‍♂️

P pappaM sagde:
Det sluttede sådan her for mig.

Lugen er lydisoleret med flamingo og vandtæt med hjælp af overskydende liner. :)

Da der er brædder øverst blev den ret tung, men det løste jeg med gasfjedere fra Jula hhv Biltema. (Jeg har 2 luger, pumpe rum og jetswim.)

• Synes
pappaM
  • Laddar…
A Andre_ sagde:
Hvordan fikserede du hængslerne, så trallerne ikke støder sammen, når du åbner lugen? ‍♂️
Jeg lavede to luger. Den ene slutter ude ved kanten, og så er det nemt.

Den anden har jeg lavet om, og den nye løsning blev klaverhængsler, der sidder hele vejen efter lugen. Det blev super!

Jeg vil også benytte lejligheden til at advare!
Hvis lugen sidder tæt på poolen, som maskinrummet for jetswim for mig, så sæt hængslerne, så du ikke har håndtag ind mod poolen... Det var en af grundene til, at jeg lavede om... den anden var, at jeg valgte for spinkle hængsler i løsning 1...

Jeg har også høvlet lidt af forkanten for at sikre, at lugen kan udvide sig en smule. (Skråhøvlet, så overkanten ser intakt ud.)

P pappaM sagde:
Jeg lavede to luger. Den ene slutter ude i kanten, og så er det let.

Den anden har jeg lavet om, og den nye løsning blev pianohængsler, der sidder hele vejen efter lugen. Det blev godt!

Skal advare om noget også!
Hvis lugen sidder tæt på poolen, som maskinrummet for jetswim for mig, sæt hængslerne så du ikke har håndtag ind mod poolen... Det var den ene grund til at jeg lavede om... den anden var, at jeg valgte for svage hængsler i løsning 1...

Jeg har også høvlet lidt, lidt i forkanten for at klare at lugen svulmer lidt op. (Skråhøvlet, så overkanten ser intakt ud. )
Så gjorde jeg... ved ikke hvordan det bliver med terrassen dog...

• Træramme med monteret metalhængsel viser del af byggeprojekt, i baggrunden ses en hvid spand.
  • Synes
Andreas Johansson 1981 og 1 anden
  • Laddar…
A Andre_ sagde:
Så gjorde jeg... ved hvordan det bliver med trallen dog...
Men trallen kommer jo til at tage når den åbnes...?

A Andre_ sagde:
Men trallen kommer jo til at tage, når den åbnes...?
Dels har du vel en lille glippe? Så høvler du lidt af på undersiden af den sidste bræt, hvis det er nødvendigt.

P pappaM sagde:
Dels har du vel en lille sprække? Så høvler du lidt af undersiden på den sidste bræt, hvis det er nødvendigt.
Sprækken bliver jo ca. 3cm...?

A Andre_ sagde:
Glipen bliver jo ca 3cm...?
Aha!! Nu ser jeg!

Jeg satte hængslerne i trallen!! Nu forstår jeg dit problem!!

P pappaM sagde:
Jeg lavede to luger. Den ene slutter ude i kanten, og da er det let.

Den anden har jeg lavet om, og den nye løsning blev klaverhængsler, som sidder hele vejen langs lugen. Det blev fantastisk!

Skal også benytte lejligheden til at advare!
Hvis lugen sidder tæt på poolen, som maskinrummet til jetswim for mig, sæt hængslerne, så du ikke har håndtag ind mod poolen... Det var en af grundene til, at jeg lavede det om... den anden var, at jeg valgte for spinkle hængsler i løsning 1...

Jeg har også høvlet lidt, lidt af forkanten for at klare at lugen svulmer en smule. (Skråhøvlet, så overkanten ser intakt ud.)
Hvorfor ikke håndtaget mod poolen og hængslerne væk fra poolen? Nysgerrig da jeg lige skal bygge.

P Petter Wikberg sagde:
Hvorfor ikke håndtaget mod poolen og hængslerne væk fra poolen? Nysgerrig da jeg lige skal til at bygge.
Så skal du "stå i vandet" og løfte låget... dvs det bliver lidt trangt, når du skal åbne... Jeg tænker, at man vil have mindst 70-80 cm plads til at stå på, når man åbner.

Ah, du tænker sådan! Tak for tipset.

• Synes
pappaM
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.