210 læst ·
5 svar
210 læst
5 svar
Valg af skrue og rawlplug til IKEAs ophængningsskinne til overskabe?
Jeg bruger en Hilti borehammer, så det er intet problem.
Jeg vil bare undgå at under- eller overdimensionere unødvendigt, da der bliver ret mange huller i betonvæggen.
Er der nogen grund til at vælge noget andet end almindelige 8 mm betonplugge, eller er standardplugge tilstrækkelige til METOD-skinnen?
Jeg vil bare undgå at under- eller overdimensionere unødvendigt, da der bliver ret mange huller i betonvæggen.
Er der nogen grund til at vælge noget andet end almindelige 8 mm betonplugge, eller er standardplugge tilstrækkelige til METOD-skinnen?
Altså jeg har ikke skruet et køkken op, men alt andet i lejligheden (bla typ elfasystem med tuuuunga hylder) har jeg monteret med 5x40 skrue med stor hoved, torxfatning og passende rawlplug, og bare en sådan skrue sidder noget brutalt.
Mit eget køkken sidder dog med betonskrue uden rawlplug og det sidder nok endnu mere brutalt for jeg har måttet løsne nogle sådanne som skabe har siddet med, og man må bruge skraldenøgle og tage fat noget vanvittigt for at få dem til at slippe. Hvordan man skruer dem i, ved jeg ikke, men det kræver nok en ordentlig slagnøgle for at det skal fungere.
Mit eget køkken sidder dog med betonskrue uden rawlplug og det sidder nok endnu mere brutalt for jeg har måttet løsne nogle sådanne som skabe har siddet med, og man må bruge skraldenøgle og tage fat noget vanvittigt for at få dem til at slippe. Hvordan man skruer dem i, ved jeg ikke, men det kræver nok en ordentlig slagnøgle for at det skal fungere.
Man behøver jo ikke overdrive, men netop et køkken ville jeg gerne sætte nogle ekstra skruer, medmindre der er nogle meget specielle forudsætninger.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Valg af plug, lime plug, skrue direkte fast eller vente?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Betontag, valg af skrue/plug
Valg af plug/skruetrækker
Godt valg af skrue/plug?
Skru lave (lægt) i leca, valg af skrue/plug?
Byggematerialer & Byggeteknologi