Vi skal sætte svingbare brusedøre op i et brusehjørne, Hver dør vejer omkring 25kg og fastgøres i væggen med tre skruer. Væggen består af spånplade - vådrumsgips - fliser. Vi har ikke mulighed for at fastgøre skruerne i reglarne. Hvad er det mest fornuftige valg af plugs? Ville det være tilstrækkeligt med almindelige plastplugs? Eller vil jeg have mollys til trippelgips? Eller burde jeg vælge noget helt andet?

Almindelig træskrue f.eks. spax, det bliver spånpladen, som kommer til at holde det hele. Ingen plug.

Protte

Plastpløk, 25 kilo pr. sving lyder ikke optimalt.
Modsat væg er ikke åbningbar?

Fjernevægtsplug kan måske være noget, hvis man ikke gider finde lange mollyplug? Fischer UX-plugs kan ellers klare en maksimumbelastning på 25 kg i dobbeltgips. Det er 25 kg lige ud og med en sikkerhedsfaktor på 3. Dvs. hver plug klarer 75 kg, før der begynder at ske noget.

Tre styk UX-plugs klarer nemt dine brusedøre.

Teknisk information om Fischers plugs:
http://www.fischersverige.se/PortalData/10/Resources/fischer_se/pdf_dokument/Handbok_2009.pdf

Men TS har jo spånplade bagved.

Protte

prototypen sagde:
Almindelig træskrue f.eks. spax, det bliver spånpladen, der kommer til at holde det hele. Ingen plugs.

Protte
Holder spånpladen til den belastning? I og med at dørene er åbnebare, er der jo en vis dynamisk belastning på dem ud over dørenes egen vægt?

Sören8112 sagde:
Plastplug, 25 kilo og svung lyder ikke optimalt.
Modsat væg er ikke åbningbar?
Hvad mener du med modsat væg. Det er et hjørne med to faste vægge og to svingbare brusedøre, der er fastgjort på hver væg. Hver dør fastgøres med tre skruer hver.

joflopp sagde:
Fjederwiksplug kan måske være noget, hvis man ikke gider finde lange mollyplug? Fischer UX-plugs kan klare en maksimal belastning på 25 kg i dobbeltgips. Det er 25 kg lige ud og med en sikkerhedsfaktor på 3. Dvs. hver plug kan klare 75 kg, før der begynder at ske noget.

Tre styk UX-plugs kan nemt klare dine brusenicher.

Teknisk information om Fischers plugs:
[link]
Jeg har uxplug hjemme, så det er jo en enkel løsning for mig, hvis den kan tænkes at fungere.

husk silikonen. både før og i pluggen ;)

Hej
Protte har jo helt ret. Hvorfor læse om du har spån bagved?
MvH Madde

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.