3,868 læst ·
5 svar
4k læst
5 svar
Valg af plade bag muret teglvæg bag brændeovn
Hejsan mannar!
I min tilbygning er det nu tid til at færdiggøre væggen, hvor jeg senere skal installere en brændeovn. Væggen er en almindelig træriglet med krydsfiner og gips som indervæg.
Er det fint at have gips også bag teglstenen? Og hvordan sikrer jeg teglstenen mod væggen?
Jeg havde tænkt mig at bruge lange skruer i væggen, der stikker lidt ud og mure hovederne ind i de kommende fugeforbindelser. Er det en afprøvet metode, eller er der bedre måder?
Staffan
I min tilbygning er det nu tid til at færdiggøre væggen, hvor jeg senere skal installere en brændeovn. Væggen er en almindelig træriglet med krydsfiner og gips som indervæg.
Er det fint at have gips også bag teglstenen? Og hvordan sikrer jeg teglstenen mod væggen?
Jeg havde tænkt mig at bruge lange skruer i væggen, der stikker lidt ud og mure hovederne ind i de kommende fugeforbindelser. Er det en afprøvet metode, eller er der bedre måder?
Staffan
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Er murstenene en skorsten, eller er det bare en brandsikker vægudsmykning?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
I så fald går det godt at mure murstenen foran gipsen. Murstenene fastgør du med kramper, der fastgøres i væggen og mures ind i fugen. 4 stk. per kvm er en gammel tommelfingerregel.
Klik her for at svare