Begynderspørgsmål:
Jeg har brug for at skære en perlespandpanel og undrer mig over, hvilket værktøj der bedst håndterer det. Panelet er ca. 10 mm tykt.
Skal man bruge stiksav, rundsav eller noget andet?
Det er jo vigtigt, at det bliver lige, og at det ikke ødelægger panelet.

Kap/ger (,)
Alternativt at du bygger en kapkasse til rundsaven, det bliver typ samme ting.

/Kent

Ved ikke om jeg læser mellem linjerne, men jeg opfatter spørgsmålet som om panelet allerede sidder oppe på en væg?
Men jeg kan tage helt fejl. :blushing:

Sidder det oppe, er vel en rundsav bedste alternativ?

Sidder den oppe, er en dykker-sav det eneste alternativ.

Ah nej, jeg var måske lidt uklar. Jeg skal sætte panelet op på væggen men har brug for at skære på længden (2,45 m) for at tilpasse bredden.

Ikke kappe, kløve. :)
Stiksav fungerer dårligt. Fungerer bedre med rundsaven, hvis du bruger anslaget.

Heldigt at jeg skrev, at jeg var nybegynder :)

Tak for svarene. Jeg tror, jeg prøver mig frem med rundsav + anslag (hvis jeg kan finde det :S)

En fuksvans er ikke så tosset det heller. Du kapper brættet på kortere tid, end det tager at mekke fast anslaget til rundsaven.

• Synes
Skogsråa
  • Laddar…
Jeg stemmer på snickarsåg.

Kurtivan sagde:
Jeg stemmer på snickarsåg.
Og hvad er snickarsåg ? :D

verktygsgurun sagde:
Og hvad er snickarsåg ? :D
En sådan her måske :D;):wow: Eller så gætter vi, at det var en fogsvans, som blev ment.

Jeg af-SÅG nok en fukssvans da jeg skrev snickarsåg :)

Lige nu bruger jeg en kapsav og geringssav, når jeg skærer min panel. Det fungerer godt, det bliver lige, og man kan skære en bunke på én gang. Savet har jeg monteret på en savbuk, og som støtte på siderne to andre savbukke, hvilket gør det nemt at håndtere lange længder :)

• Synes
villkunnabygga
  • Laddar…
Er man nybegynder, kan man skære mange panelbrædder forkert på én og samme gang, hvis man gør det så rationelt som Rip

Ja, det er nok sket en gang, meget ærgerligt :( , så mål nøje først!
Det er mere besværligt at lave rod med en fogsvans d^_^b!

Senest redigeret:
  • Synes
MarkusAndersson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.