Vi kan virkelig ingenting men har forstået at vores leverandør ikke leverer med dobbelte indvendige vægge. De er dog ekstra isolerede. Har fået for os at det er godt med dobbelte hvis man hænger tunge ting og så siger nogle at det ikke ses så meget når man har hængt ting. Sagen er den at dette tilvalg bliver meget dyrt samt at svigerfar siger at dette ikke er nødvendigt da der findes "mollyplugg" og alt. Hvad siger I som kan? Skal vi tilføje denne omkostning i et allerede stramt budget?
Lidt afhængigt af hvad det koster, men jeg ville aldrig bygge en væg med kun enkelgips.
Efter at have boet i en lejlighed med sådanne vægge blandet med betonvægge, vil jeg aldrig have sådanne vægge igen. Selvfølgelig findes der specielle plugs til gips, men det er altid besværligt, og man føler sig aldrig rigtig sikker på, om tingene bliver siddende. Desuden bliver der store grimme metalsager tilbage i de gamle huller, hvis man flytter noget. Et almindeligt skruehul reparerer man meget lettere igen.
Efter at have boet i en lejlighed med sådanne vægge blandet med betonvægge, vil jeg aldrig have sådanne vægge igen. Selvfølgelig findes der specielle plugs til gips, men det er altid besværligt, og man føler sig aldrig rigtig sikker på, om tingene bliver siddende. Desuden bliver der store grimme metalsager tilbage i de gamle huller, hvis man flytter noget. Et almindeligt skruehul reparerer man meget lettere igen.
Selvfølgelig kan det føles surt at tilføje noget, der ikke "ses" på et allerede stramt budget. Men du vil alligevel have glæde af det i sidste ende. Mollyplugg i al ære, men vil du virkelig skulle trække i en sådan for den mindste ting, der skal op på væggen? En 13mm gips kan ikke holde til at hænge noget i. Muligvis en opklistret tegning 
Og man skifter jo det, der hænger på ens vægge, indimellem, og så har du problemet med en masse smarte mollyplugg, der sidder overalt.
Så det korte svar er ja, det er det værd. Det bliver desuden mere lydløst indeni, da den ekstra plade dæmper lyden en del.
/A
Og man skifter jo det, der hænger på ens vægge, indimellem, og så har du problemet med en masse smarte mollyplugg, der sidder overalt.
Så det korte svar er ja, det er det værd. Det bliver desuden mere lydløst indeni, da den ekstra plade dæmper lyden en del.
/A
Vi har ikke taget pris på det, sælgeren sagde bare, at det bliver ret dyrt, især ydervæggene. Er der nogen, der ved, hvad det kan koste, eller som har valgt det til selv? Tak for gode svar, så må det nok blive dobbelt, man kan jo tage dobbelt i stuen og alrum, hvor man er meget....
Kender flere som har anskaffet sig fladskærm og når de har boret i væggen så har de opdaget... enkel gips.... Der går så forfærdeligt mange molly til at fastgøre sådan noget, + at væggen bliver som en schweizerost....
Brug penge på dobbelte plader er mit råd.... Måske endda med OSB plade bagved og en gipsplade foran....
Hvis der er mulighed for det altså...
Brug penge på dobbelte plader er mit råd.... Måske endda med OSB plade bagved og en gipsplade foran....
Hvis der er mulighed for det altså...
Jeg og min partner skal bygge hus snart, og dobbelt plademateriale er et must! Jeg er så træt af betonvægge, hvor der skal bruges plugs osv.! Det bliver det samme med gips, men der skal man også bekymre sig om, at det ikke holder til vægtene.
Jeg tror, det koster ekstra omkring 20.000-25.000 kr, men det må det nok gøre, for jeg ville nok føle mig "dumsnål" bagefter, når jeg står og bander over, at det ikke er muligt at fastgøre skruer på væggene.
Men det er selvfølgelig mange penge, men i selve husbyggeriet føles det som en dråbe i havet.
Jeg tror, det koster ekstra omkring 20.000-25.000 kr, men det må det nok gøre, for jeg ville nok føle mig "dumsnål" bagefter, når jeg står og bander over, at det ikke er muligt at fastgøre skruer på væggene.
Men det er selvfølgelig mange penge, men i selve husbyggeriet føles det som en dråbe i havet.
Jeg har et "låtsasbudget" for vores kommende selvbyggede løsvirkeshus. "Låtsas", fordi vi egentlig ikke ved, hvordan huset skal se ud, så budgettet er beregnet på et opdigtet 2-plans hus på 160 kvm.
I det budget ligger omkostningen for OSB-plader (bag gipsen i hver væg) på cirka 20' hvis jeg ikke husker forkert.
Denne omkostning synes jeg er værd hver gang, af alle ovennævnte grunde.
Huse fra en hustillverker kan desværre blive ret meget dyrere dog. Hvis de har volumenproduktion, der forstyrres af ekstra tilvalg, bliver det nogle gange kopipræcis meget dyrere.
Jeg synes, I skal undersøge, hvad tillægget bliver, og som sagt hvis det ligger på 15-30', så ville jeg ikke tøve.
Spånplade bagved er også OK, så hvis de hellere vil sætte det så...
I det budget ligger omkostningen for OSB-plader (bag gipsen i hver væg) på cirka 20' hvis jeg ikke husker forkert.
Denne omkostning synes jeg er værd hver gang, af alle ovennævnte grunde.
Huse fra en hustillverker kan desværre blive ret meget dyrere dog. Hvis de har volumenproduktion, der forstyrres af ekstra tilvalg, bliver det nogle gange kopipræcis meget dyrere.
Jeg synes, I skal undersøge, hvad tillægget bliver, og som sagt hvis det ligger på 15-30', så ville jeg ikke tøve.
Spånplade bagved er også OK, så hvis de hellere vil sætte det så...
Trivselhus tog 30.000 ekstra for spånplader i alle vægge. Dette i et hus på ca. 165 kvm.
Tøv ikke med at tilføje dette, huset får en meget mere solid følelse.
Tøv ikke med at tilføje dette, huset får en meget mere solid følelse.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Värt att lägga bud på ett hus med anmärkningar på besiktning?
Köpa & Sälja hus -
får man lägga armoflex under marken utan att skydda den med svart tejp?
Isolering -
Har fått hjälp av en kakelfirma att lägga svart kakel med svart fog i vårt bastuutrymme. Efter att fogen torkat så har den vitnat. Vad kan ha hänt ?
Badrum