Omtrent hvor meget vejer 1 kvm fliser? Omtrent?
Skal til Polen og shoppe og tænkte, hvor tungt det kan blive med fliser + klinker til vores badeværelse.....
Måske køkkenet også, men der behøves det jo ikke så meget.

Kakel vejer: ~ 12 - 15 Kg/m²

Klinker vejer: ~ 16 -20 Kg/m²

::) Så en solid bil er nødvendig, især hvis du skal tanke fuld ration også!! ;) ;D

• Synes
Glenn Eliasson
  • Laddar…
Tak for infoen! :)

Jeg tænkte på at tage en trailer med. Det koster jo det samme at rejse til Polen uden noget køretøj som at have bil+trailer med.

I hvert fald på en sådan shoppingtur som vi skal på med Stena Line.

Tænk på at traileren må være maks 4 meter lang, og det er en liiiille trailer......ellers koster det 845:- ekstra. (enkel vej)

Jesca_j sagde:
Tænk på at anhængeren må være maks 4 meter lang, og det er en liiiiten vogn......ellers koster den 845:- ekstra. (enkel vej)
:o Å så tæller de trækket med også, så det er ikke kun ladvognen!! :(

Læs i regbeviset, det er de cifre, der gælder.

Benyt lejligheden til at købe lidt ekstra og betale for en lastbilstransport i stedet. Jeg har gjort begge dele, og jeg anbefaler bestemt separat transport.

mvh
David

Traileren er ikke 4 meter inkl. træk... det er en lille ubremset trailer. Har regnet ud, at vi kommer til at købe 300 kg fliser + klinker, og så har vi 400 kg tilbage at laste på traileren. Derefter har vi en combibil med os til at laste i. Det burde være nok....

Den lille ubremsede trailer har en TOTALVÆGT på 750 kg, du må ikke laste 750 kg på den. Omkring 380 kg plejer man at kunne laste på dem.

Vi lastede 13-1400 kg i bilen, da vi var over.... :P
(Folkebus forresten,)

Vi tager traileren med også næste gang.

På polferries nynäshamn-gdansk fick vi betala ca 1800 extra för vagnen (t o r). Kan de ju dock va värt..
Med Stena Line Karlskrona-Gdynia tager man med slæbet og bilen gratis ;D

David, hvordan gjorde du for at leje lastbil og sende tingene hjem med? Pris?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.