Hej
Jeg totalrenoverede et badeværelse (og hus) og tænkte først at installere en "almindelig" toiletstol men er begyndt at hælde til en væghængt fra IFÖ, se video.
https://www.youtube.com/watch?v=ExZYMRciNgg
2 spørgsmål...
Hvis man kigger på videoen, så bygger de montagerammen ind i en væg/udbygning efter at have flisebelagt.
Ville I have gjort sådan med tanke på at jeg ikke har mere end reglar nu og kan så at sige bygge hele væggen i et svej?
Hvordan dækker man konsollen, limer man gipspladerne på for derefter at flise på dem?
K
Jeg totalrenoverede et badeværelse (og hus) og tænkte først at installere en "almindelig" toiletstol men er begyndt at hælde til en væghængt fra IFÖ, se video.
https://www.youtube.com/watch?v=ExZYMRciNgg
2 spørgsmål...
Hvis man kigger på videoen, så bygger de montagerammen ind i en væg/udbygning efter at have flisebelagt.
Ville I have gjort sådan med tanke på at jeg ikke har mere end reglar nu og kan så at sige bygge hele væggen i et svej?
Hvordan dækker man konsollen, limer man gipspladerne på for derefter at flise på dem?
K
Du skal overveje, hvilken type toilet du ønsker.
Vandbeholderen på toilettet eller indbygget i væggen.
Hvis den skal sidde i væggen, skal du have mulighed for at få adgang til service.
Sidder afløbet i en sådan position, at det er passende at montere væghængt?
Der er nemlig forskel på gulvmonteret og væghængt.
Vandbeholderen på toilettet eller indbygget i væggen.
Hvis den skal sidde i væggen, skal du have mulighed for at få adgang til service.
Sidder afløbet i en sådan position, at det er passende at montere væghængt?
Der er nemlig forskel på gulvmonteret og væghængt.
Hej
Afløbet er ikke monteret endnu.
Service sker gennem skylleknappen.
Spørgsmålet er, hvordan man rent praktisk bygger rammen ind.
K
Afløbet er ikke monteret endnu.
Service sker gennem skylleknappen.
Spørgsmålet er, hvordan man rent praktisk bygger rammen ind.
K
Hej
det er meget enkelt. Du bygger væggen, den skal være ret tyk afhængig af typen af væghængt stol, husk at afløbet skal have plads.
Monterer en regel på hver side af konstruktionen og glem ikke, at tætningen skal være bag konstruktionen, altså inde i væggen.
Når du fastgør konstruktionen, må du ikke fastgøre den ned i gulvet, men i siden.
Så støber du et hulkehl og gips (glem ikke skvallerøret)
/hul
det er meget enkelt. Du bygger væggen, den skal være ret tyk afhængig af typen af væghængt stol, husk at afløbet skal have plads.
Monterer en regel på hver side af konstruktionen og glem ikke, at tætningen skal være bag konstruktionen, altså inde i væggen.
Når du fastgør konstruktionen, må du ikke fastgøre den ned i gulvet, men i siden.
Så støber du et hulkehl og gips (glem ikke skvallerøret)
/hul
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 292 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,292 indlæg
Med service menes nok snarere, hvordan du gør, hvis skyllemekanismen hænger op, eller det begynder at løbe jævnt. Du skal bygge så, du kan få adgang til tanken mm uden at bryde tætningslaget.Krypstocken sagde:
Klik her for at svare