Hej!
Nogen der har tips til, hvordan jeg skal gå til værks, når jeg skal vægmontere disse væghøjttalere på væggen? (https://www.jamo.com/products/graphic) Der er et hul til at hænge på en skrue på bagsiden af dem. Hvad skal jeg bruge for en skrue? Er bekymret for, at vægten af højttalerne vil gøre det umuligt at hænge dem på væggen.
Nogen der har tips til, hvordan jeg skal gå til værks, når jeg skal vægmontere disse væghøjttalere på væggen? (https://www.jamo.com/products/graphic) Der er et hul til at hænge på en skrue på bagsiden af dem. Hvad skal jeg bruge for en skrue? Er bekymret for, at vægten af højttalerne vil gøre det umuligt at hænge dem på væggen.
Kan de ikke bygges ind? Ellers findes der jo andre gode højttalere lavet til væg-/loftmontering fra f.eks. B&W/Dali hos Hifi-klubben. På f.eks. Dali laver man en udskæring i væggen og fastgør højttaleren med sk doglegs på selve rammen.
Men hvis man vil hænge disse udenpå væggen, bør det vel være tilstrækkeligt med en grov skrue, forudsat at der er noget at skrue i bagved. Sætte gipsanker eller lignende (hvis væggen udelukkende er lavet af gips) tror jeg ikke på, da højttalerne vil vibrere, hvilket kan få gipsen til at slippe med tiden.
Men hvis man vil hænge disse udenpå væggen, bør det vel være tilstrækkeligt med en grov skrue, forudsat at der er noget at skrue i bagved. Sætte gipsanker eller lignende (hvis væggen udelukkende er lavet af gips) tror jeg ikke på, da højttalerne vil vibrere, hvilket kan få gipsen til at slippe med tiden.
Bedste svar
I så fald er der ingen problemer, hvis det er stående planker eller tilsvarende. En træskrue med dimensionen 5-6 mm og 50-80 mm ind i væggen holder sikkert til 60-70 kg, måske meget mere afhængigt af omstændighederne. Brug sådan en med den rette type hoved, der passer godt sammen med hullet på bagsiden af højttaleren.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Asfaltering i carport och utanför
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Garderobsinredning till djup garderob (ca 950mm)
Inredning -
Koppla in fler högtalare med RCA
Teknik -
Köpråd - chromecast audio högtalare
Teknik -
billig förstärkare till passiva högtalare i badrum somkan styras med tfn tex chromecast audio
Teknik