Skal indrette et koldloft til soveværelse, hvor vægstolperne sidder med cc100-105 cm. Har allerede besluttet mig for at bruge sprøjtet cellulose, delvis for at på en god måde udfylde mellem de eksisterende stolper. For at få tilstrækkelig dybde vil jeg lægge en 45-regel udenpå de eksisterende. Har dog overvejet lidt, hvad jeg derefter skal sætte udenpå stolperne. Ville det fungere med OSB + gips trods den store cc-afstand? Eller bør jeg sætte en ekstra stolpe mellem de eksisterende og dermed få en cc på cirka 50? Eller er det bedre at sætte bræddebeklædning + gips? Gipsen er vel nok, at man skruer i OSB eller bræddebeklædningen, den behøver vel ikke at forankres i stolperne?

Mikael_L
Rent spontant synes jeg, at 22mm råspont med gips udenpå skruet med 30mm gipsskruer bliver kanon.
Din udda regelafstand bliver bare et pain in the ass med hvilke plader du end bruger. Brug ændspontet råspont så bliver der intet spild.
22mm træ + gips burde vel blive tilstrækkeligt stabilt, hvis du ikke har tænkt dig at kakle væggen, eller ...?

Tak for tipset!

Hvis du skal sømme på 45or udenpå kan du jo lægge dem vinkelret mod de gamle vægadjher. Og så sætte dem cc60. Derefter skruer du dine OSB liggende i stedet, og til sidst gipsen stående. Gipsen behøver ikke forankres i regler. Især ikke hvis OSBn er skruet cc60.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.