Hej! skal renovere badeværelserne derhjemme, og jeg ved ikke rigtig, om disse plader er "godkendte" i Sverige.

Det er Norgips plader, karton-gips står der. 12,5 mm* 2600mm*1200mm. De er fra udlandet jeg har fået et certifikat mailet til mig angående disse, hvor der står, at de er CE-certificerede.

• Palle med grøngipsplader af mærket Norgips, 12,5 mm tykkelse. Skilt med logoer: Lafarge, Norgips, Knauf, Rigips, Nixel.
Karton-gips er vel ikke godkendt i vådrumszone 1 (type brusenichen) hvis du tænker at sætte fliser.

norrbottenstorpet sagde:
Kartonggips er vel ikke godkendt i vådrumszone 1 (typisk brusehjørnet) hvis du tænker på at sætte fliser.
Afhænger det ikke af hvilke brancheregler man følger? Ifølge GVK er det godkendt, hvis jeg husker rigtigt, hvis man bruger godkendt vådrumsfolie ovenpå.

Ja, ifølge GVK
"Gips med karton kan anvendes i vådrum ifølge GVKs
branchevejledninger under følgende forudsætninger:
– Ved vinyl som tæt- og overfladelag i vådzone 1 og 2.
– Ved vinyl under fliser og klinker i vådzone 1 og 2."

Og ifølge BKR, som jeg vurderer som mere almindelig,
"Kartonbeklædte plader af gips skal ikke
anvendes i vådzone 1 som underlag for vandtætning
eller som bagvedlæggende plade. Gælder både
gulv og vægge."

B
byg som du vil.
men det går ikke på forsikring og du kan blive ansvarlig for skjulte fejl

T
Selv om det er godkendt med pappgips i vådzone 2, har TS måske et stort badeværelse!

B
hvorfor blande matriall?
kan være forskel tykkelsesmæssigt

byggare henke sagde:
hvorfor blande materiale?
kan være forskel i tykkelse
TS får sandsynligvis materialet billigere fra den anden side af Østersøen. Hvad præcist indebærer "blande materiale" når han skriver, at pladerne er 12,5 mm tykke?

byggare henke sagde:
bygg som du vill.
men det går ej på forsikring og du kan blive skyldig til skjulte fejl
Åas er det godt bygget så er ovenstående ingen issue.

Gå efter det som norrbottenstorpet skrev.
I jobbet går vi altid efter BKRs anvisningar og bruger altid vådrumsgips i badeværelser.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.