Er der nogen andre, der har oplevet at Byggmax skruer er det rene skidt?
Jeg har bygget på huset i næsten 10 år. Et eksempel på kvaliteten er, at når jeg for nylig lavede nogle justeringer af nogle vinkeljern til et terrassegelænder, så knækkede næsten alle ankerskruerne der, hvor gevindet begynder. Skruerne har siddet der i ca. 8 år. Ankerskruer kan jo også bruges til bærende beslag, så det er jo ligefrem farligt, at de ikke holder.
Et andet eksempel er, at jeg lavede en konstruktion for 1-2 måneder siden, hvor jeg brugte Byggmax træskruer bl.a. 6x100 C4 til udendørs brug, og da jeg nu skulle lave nogle justeringer, gik måske 10-20% af dem i stykker, da jeg skulle skrue dem op. De har jo kun siddet der en måned eller så, og er så grove! I brudstedet ser man brune rustpletter. Jeg tror, det er virkelig dårlig råvare de bruger og derefter dypper i en eller anden farve, så det ser pænt ud.
Virkelig elendig kvalitet må jeg sige.
Jeg har bygget på huset i næsten 10 år. Et eksempel på kvaliteten er, at når jeg for nylig lavede nogle justeringer af nogle vinkeljern til et terrassegelænder, så knækkede næsten alle ankerskruerne der, hvor gevindet begynder. Skruerne har siddet der i ca. 8 år. Ankerskruer kan jo også bruges til bærende beslag, så det er jo ligefrem farligt, at de ikke holder.
Et andet eksempel er, at jeg lavede en konstruktion for 1-2 måneder siden, hvor jeg brugte Byggmax træskruer bl.a. 6x100 C4 til udendørs brug, og da jeg nu skulle lave nogle justeringer, gik måske 10-20% af dem i stykker, da jeg skulle skrue dem op. De har jo kun siddet der en måned eller så, og er så grove! I brudstedet ser man brune rustpletter. Jeg tror, det er virkelig dårlig råvare de bruger og derefter dypper i en eller anden farve, så det ser pænt ud.
Virkelig elendig kvalitet må jeg sige.
Så er det
Men det syge er, at jeg fortsætter med at købe alle skruer der
Sporet i Gipsskruven er ringe, og der er altid skæve skruer i kassen.
Men det er billigt.
Men det syge er, at jeg fortsætter med at købe alle skruer der
Sporet i Gipsskruven er ringe, og der er altid skæve skruer i kassen.
Men det er billigt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,856 indlæg
Er de slået med det rigtige moment? Selv om Byggmax skrue varierer i kvalitet, lyder det som om du har overstrammet skruen, fået sprækdannelse, som derefter er korroderet og yderligere svækket skruen.
Ankerskruen kan muligvis være strammet for hårdt, men træskruen har jo et hoved som trækonstruktionens skrue, der går ned i træet. Der stopper man når den er passende forsænket, og det skal den jo kunne tåle.
Klik her for at svare