Hej,

Har fikset vores overetage og lagt dampspærre langs hele loftet og skråtaget ned forbi støtteben (som vi har tætnet) og hæftet ned ved tagfoden, trukket ca. 20-60 cm langs bjælkelaget og hæftet fast dampspærren der.

I skunken har vi klædt skråvægg med OSB og støttebensvæg med osbx2 + gips og lidt isolering imellem. På gulvet i skunken har vi lagt spånplader.

Lavede en trykmåling forleden dag, og vi nåede knap op på 5pa. Så slog det mig, at det må være fordi dampspærren ikke overlapper med nedenetagens væg. Læste lidt på hustandardproducentens tegninger, og der skulle vi have nittet/tapet sammen dampspærren med vindduken. Vil sige, at den lige nu ligger i kant med dampspærren. Nu til mit spørgsmål. Vil dette blive et problem med mit ventilationssystem? Er der risiko for evt. fugt/skimmelskader? FX skaber jo undertryk dernede, men tænker mest på, at dampspærren ligger som et L langs tagfoden. Forstår, at jeg ikke kan opnå det tryk, jeg ønsker, men er det tilstrækkeligt damptæt? Tror I, det påvirker evt. energiberegning i fremtiden? Overvejer at på en eller anden f*ndens måde grave mig ind i skunken, rive dele af spånpladen op for at tape dampspærren sammen med vindduken.

Tak for al hjælp!

Du kommer få problemer med luftlækagen som bliver. Øget energiforbrug og problemer med fugtskader. Det er meget værre med plast som er utæt end hvis du helt havde undladt plasten. Fordi lækagen nu bliver så koncentreret der hvor plasten mangler.
Åben op og gør det om og gør det rigtigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.