[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="colspan: 2"]Øverste trappeplan lækker, og det er betonen, som er utæt. Under dette findes krybekælderen, og den er her ikke isoleret, så man ser let, at betonen er våd/fugtig på undersiden, og tilstødende træ (bjælker) er tydeligt fugtskadet. Det eneste jeg har kunnet komme på for at forhindre fortsat fugtindtrængning er at lægge et nyt lag bitumen ovenpå den nuværende singelflade og derefter singel i dette. Plads er der, men jeg har ingen erfaring med sådan arbejde og ville nok have brug for tips om enten hvordan man gør det, eller om nogen, der kan hjælpe mig.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD="colspan: 2"]Øverste trappeplan lækker, og det er betonen, som er utæt. Under dette findes krybekælderen, og den er her ikke isoleret, så man ser let, at betonen er våd/fugtig på undersiden, og tilstødende træ (bjælker) er tydeligt fugtskadet. Det eneste jeg har kunnet komme på for at forhindre fortsat fugtindtrængning er at lægge et nyt lag bitumen ovenpå den nuværende singelflade og derefter singel i dette. Plads er der, men jeg har ingen erfaring med sådan arbejde og ville nok have brug for tips om enten hvordan man gør det, eller om nogen, der kan hjælpe mig.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Er du virkelig sikker på, at det er en lækage og ikke bare, at trappeplanet simpelthen er koldere end indersiden af krybekælderen, for så kan det kondensere i "loftet", dvs. undersiden af trappeplanet. I så fald hjælper det ikke at tætne fra oversiden.
Senest redigeret:
Jeg tror, det er en kombination, men en ekspert, som forsikringsselskabet har sendt for at inspicere, mente, at det var tale om utæt beton. En kendsgerning, der understøtter det sidste, er, at planet mangler fald, og en nabo, som har haft samme problem, har løst dette ved at bygge et lille fald med et tyndt lag beton og ovenpå dette tynd klinker, hvilket han mener har haft god effekt. Jeg ser dog ikke dette som en ideel løsning. Nok har han fået bedre tæthed og en glat overflade, som selv med meget lidt fald giver bedre afvanding end den nuværende enkelbelægning, men på den anden side kommer nu planet helt op til tærskelens (træ) underside, og desuden må det kunne blive meget glat om vinteren. I området er der yderligere 200(!) lignende huse (40 år gamle), men jeg har endnu ikke fundet nogen andre med samme problem. Dette kan have sin forklaring i, at de fleste ikke inspicerer deres krybekældre så nøje. De tillader nemlig ikke det mindste anlæg for klaustrofobi, de lever ikke op til deres betegnelse. At kravle i dem er kun muligt stykkevis, ofte må man bevæge sig ved at hasle og presse gennem huller i betonbjælker, som er trange selv for mig (170 cm, 55 kg), så heller ikke jeg synes, det er særligt rart (jeg er 74 år gammel).
Klik her for at svare