Planen er at flise over vasken og bag komfuret op til loftet. Bag komfuret er en skorsten, jeg har pudset, og til venstre bag vasken er der en spånplade. Jeg pudsede så det skulle flugte med en 6mm gips på spånpladen som underlag for fliser. Er der risiko for revner i samlingen mellem skorstenen og spån/gips? Der sad fliser tidligere, direkte på spånpladen og på skorstenen, som ikke havde revnet på 40 år. Men måske er det dumt at satse på, at det fungerer igen?

/Höghus
Hvidt køkkenskab monteret på en væg ved siden af et arbejdsområde med gips- og pudsede overflader, klar til flisearbejde.

Tre alternativer jeg kommer på
-6mm gips på spån, flise ovenpå gips og puds med åben fuge under fliser mellem gips/puds.
-Som ovenstående men med spartlet fuge med papirremsa.
-6mm gips på spån og derefter endnu et lag 6mm gips på hele overfladen der skal flises

Jeg hælder mod alternativ 2 lige nu. Virker papirremsa mod revner på malede gipsvægge burde det også virke under fliser synes jeg.
For alternativ 3, hvordan fastgør man lettest gips på gipsreder? Behøver man også spartle med remsa mellem gipspladerne?

/Høghus
To gipsplader mødes med en synlig samling imellem dem, den venstre plade er brun, og den højre plade er hvid. En kasse er synlig nederst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.