Hej! Satte et mindre Elfa-system op bestående af to skinner. Så skal der på to 70cm lange hylder samt en skrivebordplade.

Da jeg skulle skrue den sidste skrue i, opdagede jeg, at skinnen stod lidt ud fra væggen, fordi væggen er ujævn. Så skruen fæstner ikke ordentligt. Derudover blev hullet lidt stort, og jeg brugte PL400, så skrue og plugs bevæger sig. Hvad bør jeg gøre nu? Bare lade det være og antage, at de resterende fem skruer og plugs holder, eller udbedre det sidste hul på en eller anden måde?

• Elfa-skinne mod en ujævn væg, hvor skruen ikke sidder fast på grund af et stort hul. Skinnen står en smule ud fra væggen.
BirgitS
Hvad er det for en slags vægkonstruktion?

• Synes
jonasnjonasn
  • Laddar…
Letbeton!

Har du 5 skruer/rawplugs i hver skinne?
Hvad er dimensionen på skruerne?

• Synes
jonasnjonasn
  • Laddar…
Tre i hver skinne. Så i alt seks, men en der ikke sidder så godt.

Diameter: 5,5 mm
Længde: 64 mm

Der skal ikke være noget meget tungt på hylderne øverst oppe. Hylderne er 70 brede.

Sæt en afstand som tager mellemrum og se, om du kan få skruen til at trække noget.

• Synes
Thomas_Blekinge og 1 anden
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson sagde:
Sæt en afstand som tager mellemrum og se om du får skruen til at tage fat.
God idé. Måske fungerer en træbit?
Ellers må jeg finde en grovere plug og skrue og se om det hjælper.
Men alt bliver måske båret op fint alligevel. Føles som om skinnerne sidder.

J jonasnjonasn sagde:
God idé. Måske en træklods virker?
Eller må jeg finde en grovere dyvel og skrue og se om det hjælper.
Selvom alt måske holdes oppe godt uanset. Føles som om skinnerne sidder.
Jeg ville nok gøre begge dele. Derefter findes der letbetonskruer, som plejer at fungere meget godt. Disse skruer man ind uden dyvel. Man borer et styrehul, og derefter skruer man skruen ind uden dyvel. Du må prøve dig lidt frem.

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson sagde:
Jeg ville nok gøre begge dele. Der findes så letbetonskruer, som plejer at fungere rigtig godt. Disse skruer man ind uden plug. Man borer et styrehul og derefter skruer man skruen ind uden plug. Du må prøve dig lidt frem.
Ah tak. Overvejer også noget ankermasse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.