Hej! Satte et mindre Elfa-system op bestående af to skinner. Så skal der på to 70cm lange hylder samt en skrivebordplade.
Da jeg skulle skrue den sidste skrue i, opdagede jeg, at skinnen stod lidt ud fra væggen, fordi væggen er ujævn. Så skruen fæstner ikke ordentligt. Derudover blev hullet lidt stort, og jeg brugte PL400, så skrue og plugs bevæger sig. Hvad bør jeg gøre nu? Bare lade det være og antage, at de resterende fem skruer og plugs holder, eller udbedre det sidste hul på en eller anden måde?
Da jeg skulle skrue den sidste skrue i, opdagede jeg, at skinnen stod lidt ud fra væggen, fordi væggen er ujævn. Så skruen fæstner ikke ordentligt. Derudover blev hullet lidt stort, og jeg brugte PL400, så skrue og plugs bevæger sig. Hvad bør jeg gøre nu? Bare lade det være og antage, at de resterende fem skruer og plugs holder, eller udbedre det sidste hul på en eller anden måde?
Letbeton!
Medlem
· Blekinge
· 11 704 indlæg
Har du 5 skruer/rawplugs i hver skinne?
Hvad er dimensionen på skruerne?
Hvad er dimensionen på skruerne?
Tre i hver skinne. Så i alt seks, men en der ikke sidder så godt.
Diameter: 5,5 mm
Længde: 64 mm
Der skal ikke være noget meget tungt på hylderne øverst oppe. Hylderne er 70 brede.
Diameter: 5,5 mm
Længde: 64 mm
Der skal ikke være noget meget tungt på hylderne øverst oppe. Hylderne er 70 brede.
Sæt en afstand som tager mellemrum og se, om du kan få skruen til at trække noget.
Jeg ville nok gøre begge dele. Derefter findes der letbetonskruer, som plejer at fungere meget godt. Disse skruer man ind uden dyvel. Man borer et styrehul, og derefter skruer man skruen ind uden dyvel. Du må prøve dig lidt frem.J jonasnjonasn sagde:
Klik her for at svare