Medlem
· Va Götalaland
· 21 indlæg
Jeg er begyndt at planlægge en 1,5 plans udvidelse, der skal være ca. 50 kvm (6x8). Jeg vil have et loft og skråtag og tænkte derfor at bygge med en limtræsbjælke i kippen. Er der nogen her, der har lidt grundlæggende konstruktionskompetence, som kan vurdere, om jeg er på rette vej med min konstruktionsskitse? Bygger man på denne måde ved limtræbjælkekonstruktion? Taknemmelig for svar!
Edit:
1. Jeg tager gerne imod råd om dimensionering af søjlerne, der holder limtræbjælken. Limtræbjælken skal ifølge svensk trä være 115X630. Men hvad søjlerne skal have for dimension fremgår ikke. Heller ikke om søjlerne behøver at gå helt ned til betonpladen eller om de kan stå på kældergrundmuren?
2. De tagbjælker, der skal ligge på limtræbjælken ned til husvæggen, behøver de være limtræ eller går det med almindelige 45x220 cc60 (huset er 6m bredt)?
Edit:
1. Jeg tager gerne imod råd om dimensionering af søjlerne, der holder limtræbjælken. Limtræbjælken skal ifølge svensk trä være 115X630. Men hvad søjlerne skal have for dimension fremgår ikke. Heller ikke om søjlerne behøver at gå helt ned til betonpladen eller om de kan stå på kældergrundmuren?
2. De tagbjælker, der skal ligge på limtræbjælken ned til husvæggen, behøver de være limtræ eller går det med almindelige 45x220 cc60 (huset er 6m bredt)?
Senest redigeret:
Medlem
· Va Götalaland
· 21 indlæg
Jo der har jeg været og kigget.
Medlem
· Va Götalaland
· 21 indlæg
Klik her for at svare