Udvendig gips burde være en smule billigere end asfaboard. Fordelen med gips er, at den er formstabil. Asfaboarden bliver let bulet.
 
Jeg har ikke set noget nybygget hus, der ikke bruger gips?

Desuden er det jo let at arbejde med. Udegipsen er jo også lidt tyndere, så man kan tage en under hver arm og trykke op på væggen....:)

Jeg stemmer for gips, og det er det, jeg sætter op selv også.
 
Jeg har ikke set noget nybygget hus, der ikke bruger gips
Så har du ikke set vores da... ;)
Vi ville have gips, men åbenbart misforstod tømreren det og bestilte asfaboard i stedet. Der var ingen, vi talte med, der kunne påpege nogen større ulemper ved asfaboard, så vi gik faktisk med til at lade tømrerne sætte det op, de havde bestilt, i stedet for at være besværlige og kræve retur og nybestilling.
 
jureit sagde:
Då har du ikke set vores heller.

Hvis man får lov at vælge mellem 12 mm elastisk, isolerende, harmonisk og hyggelig asfalt eller 12 mm kold, død, stiv og smuldrende gips, hvad vælger du så?
Gips alle dage i ugen. Kan ikke lide at have elastiske hyggelige ting i væggen. Der skal alt være roligt, stille og stabilt og bare opfylde sin funktion......:)
 
Givetvis gips om jeg selv får vælge! (alle dage - hele året - hele livet).

JoGi
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.