Min "drømmebolig" er konstant i behov af renovering... mens jeg venter på, at konstruktionstegningerne til min udvidelse bliver færdige, tænkte jeg på at skifte tag på min terrasse. Jeg vil skifte til kanalplast i stedet for den nuværende korrugerede plast. Den tidligere ejer var så smart at bruge noget i stil med stammer som bærende bjælker. Naturligvis ubehandlede bagud mod skråningen for maksimal fugtgennemtrængning og begyndende råd.
Jeg tænkte selvfølgelig at fjerne dem. Tror I, det er tilstrækkeligt at erstatte disse med to bjælker med dobbeltryk 45x170. (Rød markering på billedet) Jeg havde tænkt mig at forankre stolpeskoen i klippen med kemisk anker.
Det ser vel ud til at være noget lignende i det fjerne hjørne på billedet. Stemmer det?
Styrkemæssigt går det nok fint (at bære vægten), men der er måske en risiko for, at det bliver lidt vaklende i den lange led afhængigt af, hvordan den anden side af byggeriet ser ud...
Sidder den anden ende fast i et hus, så ville jeg sige, at det er roligt
Styrkemæssigt går det nok fint (at bære vægten), men der er måske en risiko for, at det bliver lidt vaklende i den lange led afhængigt af, hvordan den anden side af byggeriet ser ud...
Sidder den anden ende fast i et hus, så ville jeg sige, at det er roligt
Tak for svar!1977bjorn sagde:
Det ser vel ud til at være noget lignende i det fjerne hjørne af billedet. Stemmer det?
Holdbarhedsmæssigt går det nok fint (at bære vægten), men der er måske en risiko for, at det bliver lidt vinglet i den lange led afhængigt af, hvordan den anden side af konstruktionen ser ud...
Sidder den anden ende fast i et hus, så vil jeg sige, at det er roligt![]()
japp. Alle overliggende regler er forankret i facaden. Hvordan kan man eliminere evt. vingling? Vælge noget andet end stolpesko til fastgørelse?
Bedste svar
Sidder venstre side på billede fast i et hus så er det roligt. Tænkte mest om det var fritstående så kunne det nok være blevet vaklende baseret på at de gamle stokke ser ret solide ud. På den anden led ser man en skråstiver for at tage op vaklen 
Klik her for at svare