Har et hus med en udbygning udført i 1969. Udbygningen er et kælderrum med klinkerterrasse ovenpå, som er udendørs. Terrassen, som er kælderens tag, er opbygget af letbetonbjælker med påstøbt beton, i alt ca. 20 cm tykt. Hele konstruktionen hænger lidt (ca. 20 mm på midten) med synlige revner i loftet og på klinkerne ovenfor. Ved regn samles vandet i midten, som jeg må skrabe væk. Jeg er begyndt at fjerne løse klinker og indser, at det er tid til at udskifte dem. Så ser jeg, at klinkerne er limet på flydespartel (er nu mere som løs sand), som igen ligger på et fugttæt lag af tjære og tjærepap oven på betonen.
Min plan er at fjerne alle klinker og flydespartel og støbe nyt, men skal jeg fjerne tjærepapet og lægge nyt, eller vælge en moderne tætningsmetode såsom at lime vådrumsdug på flydespartlet? Kan jeg lade betonloftet hænge videre og antage, at det har "sat sig"? Jeg kan understøtte nedefra, mens arbejdet med lægning af nye klinker foregår, eller ligefrem montere en permanent støttepille. Vil helst undgå at rive det hele ned. Terrassen er 3,5x8 meter. Taknemmelig for råd og erfaringer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.