Jeg er i gang med at forsøge at få en loftsmonteret emhætte ind i køkkenet. Jeg har et par alternativer:
* Forskyd den indfældede kuppel i forhold til kogepladen.
* Byg en kasse for at få hele pakken ned.
* Lav en uddybning i underrammen for at få et pænt resultat.

Den sidste mulighed har jeg ikke rigtig set som en mulighed, men begyndte at kigge på kræfterne, og det er måske alligevel muligt at lave en uddybning. Det der er nødvendigt, er at fræse en 45x220 med 55mm over en strækning på 285mm. Ville det være muligt med eventuel forstærkning på en eller anden måde??
* Spærret bæres af en mønsterbjælke.
* Ovenpå underrammerne ligger der skruelimede gulvspån.
 
  • Byggnadsritning av takstol med mått och belastningsspecifikationer, fokus på urtag för köksfläktinstallation.
Rent principielt set er det blandt det mest uhensigtsmæssige, du kan gøre på en gulvbjælke, at skære den ud i underkanten midt på spændvidden. Hvis du kan komme til det, kan bjælken forstærkes, så det kompenserer for udskæringen, f.eks. ved at skrues lime lister på øverst på begge sider. Derudover bør udskæringsstedet rigeligt dækkes med skrue-limet krydsfiner på begge sider for at forhindre revner. Spørgsmålet er, om det er umagen værd?
 
Jo fuldt bevidst om at det ikke er noget man gør i første omgang, derfor har det ikke tidligere været en mulighed. Kan nå bjælkerne, så det er ingen problemer at forstærke på alle mulige måder. Men som du skriver er det nok ikke besværet værd. Må bygge en kasse nedenunder i stedet. Føles mere sikkert. :) så slipper jeg at gå og bekymre mig i fremtiden for min urjackede gulvbjælke..
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.