Nogen der har erfaring med konsolbro på klippe, ifølge billede? Cirka 6 m lang med disse konsoller i 1,5 m afstand som bærende bjælker. Meget simpel skitse dette men spørgsmålet fremgår forhåbentlig. Hvor meget udhæng kan man have på en 195x45 bjælke? Det behøver ikke være helt stift. Ovenpå disse konsoller er tanken at lægge et lag "bjælkelag" med cc60 og ovenpå det terrassebrædder. Tips og idéer modtages gerne.

• Skitse af en konsolbro hviler på et bjerg med et spærret element. Håndtegnet med noter.
undrer også, hvor meget overhæng man kan have på et omtrent med 195x45

Et par meter, hvis man accepterer svigt

Jeg skulle have mindre end 1 meters overhæng. Og kortere strækning end hvad der er indenfor støtterne.

MathiasS MathiasS sagde:
Jeg ville have mindre end 1 meters udhæng. Og kortere strækning end hvad der er inden for støtterne.
Kommer have ca 2,5 meter inden for støtten, tror du 1 meter udhæng, så vil ca 20cm af det blive optaget af hegn. Tror I det er okay, eller bliver det for meget gennemfald?

D Datagubben sagde:
Kommer ha ca 2.5 meter indenfor støtten, tror du 1 meter udhæng så ca 20cm af det vil blive optaget af stakit. Tror I det er ok eller bliver der for meget svaj?
På en bro har lidt svaj jo ikke den store betydning, mener jeg.

F fribygg sagde:
På en bro betyder lite svaj jo ikke så meget mener jeg.
det her er for en terrasse :D

J
D Datagubben sagde:
det här är för en altan :D
Tja, hvad kan ske? Ja du kan få et gratis bad hvis det ikke holder😂kør bare så løser det sig hvis det svajer for meget så må du bare skære en smule af!

D Datagubben sagde:
det her er for en altan :D
Du har skrevet i en tråd om brygga, men svikt i en altan spiller jo heller ikke så stor rolle, hvis man ikke glaserer den ind

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.