Hej. Har et udestue hvor betonggulvet er skævt og ujævnt... Har kigget på nivel løsning men det virker dyrt...
Det må vel blive godt hvis man afstiver op med almindeligt træ? Enten sætter dem på fødder så man kan justere og så propper rammen fast i gulvet... Skal blot lægges et tæppe på dette derefter.. Ingen tarkett osv.
har set mange varianter på opregulerede gulv, desværre skal man være noget af en fugt ekspert for ikke at lave fejl i mange af disse løsninger, jeg kan kun give dig det tip, at hvis du lægger regler mod gulvet og derefter lægger en spånplade på dette uden at sætte nogen form for mekanisk ventilation, så vil der komme skimmel der på et tidspunkt, men man kan være heldig.
mange firmaer, der tørrer huse, har løsninger for at få opregulerede gulve til at fungere i kældre og lignende, burde fungere her også, du synes at nivell er dyrt, så går jeg ud fra, at du har tænkt dig at gøre alt selv? men den bedste løsning er nok at få nogen til at spartle gulvet op, så det bliver plant, og så lægger man løse tæpper på, som man kan tage af om vinteren.
har set mange varianter på opregulerede gulve, desværre må man være noget af en fugt ekspert for ikke at gøre fejl i mange af disse løsninger, jeg kan kun give dig tippet, at lægger du reglar mod gulvet og så lægger på en spånplade på dette uden at sætte nogen form for mekanisk ventilation, så vil der komme skimmel der på et eller andet tidspunkt, men man kan have held.
mange firmaer, der tørrer huse, har løsninger til at få opregulerede gulve til at fungere i kældre og lignende, burde fungere her også, du synes at nivell er dyrt, så formoder jeg, at du har tænkt dig at lave alt selv? men den bedste løsning er nok at få nogen til at spartle gulvet, så det bliver plant, og så lægger man på løse tæpper, som man kan tage af om vinteren.
Tak for svaret.
Jo selvfølgelig kan der komme fugt..dette udestue ligger på øverste etage..så rummet ligger ikke i kælderen?
Nogen anden, der kan komme med tips?
hvorfor ikke bare flydespartle, må det være den mindst mulige anstrengelse, eller er det så ujævnt, at det ville blive for høj belastning (på grund af vægten af flydningen)?
Jo de havde været let men som sagt, tror de bliver for tungt med flydespartel... Så det bliver nok at lægge strøer op med 45x195 og derefter på med spånplade... Rummet ligger på overetagen så fugt burde ikke blive et kæmpe problem...
Jeg fraråder din løsning, men hvis du ikke har tænkt dig at ændre til en bedre, dyrere version, så indbyg nogle detaljer, der kan hjælpe dig, hvis der opstår problemer.
Det er ikke vand udefra, der er dit problem i dette tilfælde, men kondens. Det bliver sandsynligvis varmt, når solen skinner på vinduerne; om natten bliver det koldt, og muligheden for kondens findes. Hvor dette ender, plejer at være nedad. Sørg for, at du kan koble ventilation til i gulvet, lav en luge, så du kan inspicere dette, så det ikke kommer som lugt (skimmelsvamp), uden at du opdager det i tide og kan iværksætte en indsats for at tørre det ud, inden du skal rive alt ned.
Tænk på at have en luftspalte på mindst 45 mm under reglen mod betonen, så du kan få gang i luften, hvis det er nødvendigt.
Nu er jeg med dig... det har du ret i, mindst 45mm mellem regel og betonggulv kommer det til at blive..
Ville det hjælpe at bore et aftræksdon under det nye gulv? Omtrent på linje med betongulvet?
Eller bør jeg i så fald have mekanisk vent.? Ville et aftræksdon gøre nogen nytte?
sæt ventileret sokkel i den fjerneste del af rummet, så luft nemt kan komme ind der, derefter ventiler i facaden, der flugter med betonen, så du kan sætte en ventilator i hullet og på den måde få luftcirkulation i rummet og dermed tørre reglerne ud.
eller også sætter du en pax ventilator som en mere permanent løsning med fugtstyring, ved ikke hvor godt klassificerede disse er, men hvis de er IP 63, fungerer det sandsynligvis, denne bør være koblet til en egen kontakt så man kan slukke den, hvis man vil opholde sig i rummet, da man måske ikke ønsker en ventilator, der brummer under gulvet.
ikke den bedste løsning, men sandsynligvis fungerer det.
Nu skal byggeriet gå i gang snart. Tænkte sætte en regel mod alle vægge og derefter bærende bjælker ...men nu opdagede jeg, at der var ret dårligt med reglar inde i væggene. Ingen cc60 her i hvert fald... reglar findes, men jeg troede, der skulle være flere. Hvilken skrue er bedst? Fransk skrue eller lange træskruer? Kom gerne med tips...
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.