Hej,

I køkkenet har vi en terrassedør i standardformat (glas i den øvre del), som slipper sol ind lige der, hvor man står og laver mad. Nu vil vi håndtere dette, og den første tanke er selvfølgelig en persienne på indersiden. Men dette betyder, at varmen alligevel kommer ind i køkkenet.

traryd_genuin_fd_0395-750x750.jpg

Har I forslag til, hvordan man kan løse problemet? Måske har I selv gjort noget lignende?

Solbeskyttelsesfilm, tal med en glarmester. Bør koste 1500-2000 DKK/m2 inkl. montering

Med venlig hilsen, fremax

fremax fremax sagde:
Solbeskyttelsesfilm, tal med en glarmester. Bør koste 1500-2000:-/m2 inkl montage

Ja, sådan kan man jo selv sætte op relativt enkelt men problemet er, at man ikke får mulighed for at regulere lysindfaldet. Nogle gange vil man jo faktisk gerne have lyset ind :)

Findes i dag meget lyse film, som påvirker lysindfaldet ekstremt lidt. Ellers er det markiser, der gælder. Har også en bekendt, som købte en røgfarvet plast, der kan klikkes fast ved behov.
Hvis du vil bruge penge på det, findes der glas med justerbar gennemsyn, som du styrer elektrisk 15.000+ ;) ...

Findes der en magisk beskyttelsesfilm, som man nemt kan montere selv, der reducerer varmeindstrålingen, knap reducerer lysindfaldet og helst også giver en vis sikkerhedsbeskyttelse? Forsøgte at finde, men synes det er lidt svært at google om området.

P Pettttter sagde:
Findes der nogen magisk beskyttelsesfilm, som man nemt monterer selv, der reducerer varmeindstrålingen, knap reducerer lysindfaldet, og helst også giver en vis sikkerhedsbeskyttelse? Forsøgte at finde men lidt sværgooglet område synes jeg.
Jeg har hørt et sted, at en af biltemas skulle fungere til formålet (https://www.biltema.se/bil---mc/bilinterior/solskydd/solfilm-2000030769). Jeg har været på nippet til at teste selv, men ikke kommet til at tage skridtet endnu.

P Pettttter sagde:
Findes der en magisk beskyttelsesfilm, som man nemt kan montere selv, der reducerer varmeindstråling, næppe reducerer lysindfaldet og helst også giver en vis sikkerhedsbeskyttelse? Forsøgte at finde, men lidt sværguglet område synes jeg.

Nej, du må vælge en. Det der med kagen igen ;)
Jo mørkere film, jo bedre varmeskyttelse. Sikkerhedsfilm er egen kategori.

//Fremax

T term sagde:
Jeg har hørt et sted, at en af biltemas skulle fungere til formålet ([link]). Jeg har været på vippen til at teste selv, men er ikke kommet til skud endnu.
15% lysgennemslip lyder besværligt. Jeg undrer mig om det passer, for så bliver det jo virkelig mørkt.

Satse på en rigtig film... stol på mig.

fremax fremax sagde:
Nej, du får vælge en. Det der med kagen igen ;)
Jo mørkere film desto bedre varmeskjold. Sikkerhedsfilm er egen kategori.

//Fremax
Hvilke er bedst på markedet når det kommer til forholdet lysgennemslip/varmereducering?

Tjek med Solar Guard, solfilmsgruppen (Johnsson Window Films), der har du kvalitetsfilm. De har ca. 20-30 forskellige at vælge imellem afhængigt af, hvad du er ude efter effektmæssigt, prismæssigt, farve Mm...

Er kommet frem til, at det sandsynligvis er nok med en persienne på indersiden. Det skal dog være en speciel type, der holder sig på plads hele vejen ned.

Vi har nogle på arbejdet, som kunne fungere også her, men de synes ikke så lette at finde. Selve persiennen er i en form for stof, men stadig forholdsvis stiv. Betjeningen sker ved, at man tager fat i 2 plastflige, der sidder nederst på gardinet, og trækker det op eller ned. Udover at der sidder en holder øverst og en skinne nederst, sidder der også skinner på siderne, der guider persiennen, så den ikke flagrer ud. Det ser ud til at sidde 1 bånd på hver side oppe fra toppen ned til bunden. Er der nogen, der ved, hvad dette er for en persienne?

Plisségardin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.