Hej
Ved ikke om det er den rette del af forummet.
Jeg har en trappe og en gang over kælderen, hvor der trænger vand ind i rummene nedenunder og sprænger pudsen af væggen. Den tidligere ejer lavede dette om for 10 år siden på huset, der er bygget i '65. Jeg synes, det er for kort tid og overvejer en anden løsning.
Kan man beklæde det hele med plade eller pap/tjære/gummi/plast og lægge terrassebrædder derpå? Det er trappen, der er det største problem at få til at fungere...
Har I nogle forslag?
I dag er der en slags tætningsmembran og en finsats ovenpå og derefter stenplader.

Trappe og væg med revnet puds ved kældervindue, træværk på trappe og grus langs mur.

Trappeopgang ved hus med metalgelænder, hvor der er vandindtrængning i kælderen under. Bil, cykel og garage indgang kan også ses.

Det er så vitalt, at det underliggende arbejde/tætmembran bliver korrekt udført, på korrekte forudsætninger (fald..)

Tillader afstanden ved hoveddøren, at man kan lægge trædestolper ovenpå da?

Overvejet sokkelplader?

Jeg tænker, at jeg fjerner finsatsen og stenen og lægger en pap, plade og tral. Jeg har i øjeblikket 2 cm til dørbladet fra gulvet, så det burde gå. Det eneste er, hvordan jeg (blikenslageren) får alt tæt mod husvæggen, og hvordan jeg gør med pap og plade på trappen. Jeg forestiller mig en sokkelskive på væggen under, ja.

Regnen, der kommer på trallen, siver jo ned til pladen og skal jo også forsvinde et sted.
At få det ned i væggen (bag flotte sokkelplader) er jo heller ikke godt.

Har I overvejet et forlænget tag ovenover hele løsningen?

Jeg tænkte, at pladen kan gå forbi ud over sokkelskiven. Det bliver jo ikke helt nemt at få til rundt om stolperne til rækværket, og ved trappen ved jeg ikke engang, om det er muligt at få til en plade...?
Har overvejet et tag over, men vi bor på vestkysten ved havet, så det skal være et godt langt udhæng på taget, hvis det skal beskytte helt.

Ja, det er ikke nogen let situation..

Pladen skal vel lægges med lidt fald også.

Har du talt med nogen tagentreprenør, der arbejder med tæthedsløsninger fra Icopal fx.?

For at kunne gøre så meget selv er jeg helt inde på pap - plade - regel - trall. Bygge for de eksisterende trapper og gøre det plant der med regler og råspont samt lave nye trapper fremad i billedet. Problemet er, at jeg kun har 5-6 cm i højden til dette.
Er der nogen, der har skruet og evt. limet trall nedefra? Hvor lavt kan man få en konstruktion, som holder, der ligger flydende ovenpå pladen. Alternativt lime trallen direkte på pladen? Eller skrue trallen på et firkantet jernrør? Lyder det som idiotiske løsninger?

Det ser ud som om, at døren sidder en sten lavere end vinduerne på billedet, er det et for stort projekt at fjerne en række, løfte døren og på den måde vinde nogle cm for at få ordentlig fald?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.