Vi har fundet et lille hus (som vi måske skal købe), men det skal bygges ud med ca. 50 kvm.

Hvad kan det koste mon? Med materialer og det hele? Nogen der ved det cirka???

Hvor mange etager? Kælder? Er det et træhus eller sten/teglhus?
Skal I kun have almindelige rum i tilbygningen, eller skal I have toilet, vaskerum eller køkken der?

Det er på stueetagen, at vi har tænkt os at bygge ud som to almindelige rum.

Og det er et træhus.

Der er ingen kælder i huset.

2-400 tusind.....afhængigt af omfang og klasse.... typ 6000 kr/m2 er et okay nøgletal

Det er DYRT at bygge ud. Vi bygger 60 kvm på to plan (= lidt billigere end at bygge i ét plan), bygger om lidt indvendigt samt at vi totalrenoverer et badeværelse og bygger et til i tilbygningen, men dette løber op i 1 million! Nogle venner skal bygge ud med ét plan et vådrum (kombineret toilet/bryggers) ca. 10 kvm og det koster 300.000. Det bliver definitivt meget billigere at vælge et så stort hus, som man har brug for allerede fra starten, end at købe et for lille og bygge ud!

Mener du, at dine venner kun byggede et badeværelse på 10m2 for 300000?
Jeg planlægger selv at lave en udbygning til vask/bad på ca. 25m2.
Jeg har regnet lidt groft på materialomkostningerne og når op på 115000.
Kort beskrivelse: krybekælder, trægulv, træfacade, bliktag, fliser, klinker, toilet, håndvask, bruser, badekar.

Hvidevarer til vaskerum er ikke medregnet.

Jeg vil selv lave det meste arbejde for at holde arbejdsomkostningerne nede.

Nogen der kan gætte, hvor mange timer en tømrer skulle bruge for at bygge konstruktionen/taket?
Jeg antager, at to professionelle tømrere ville få vægge og tag op ret hurtigt, men det bliver nok ret dyrt alligevel.
Hvad koster en tømrer i timen?

Ja de byggede ud 10 kvm for 300 tkr men da gjorde de ingenting selv. Det gør vi heller ikke på vores millionbyggeri.

co sagde:
Ja de byggede ud 10 kvm for 300 tkr men da gjorde de ingenting selv. Det gør heller ikke vi på vores million byggeri.
Har man meget tid og er handy, er der mange penge at spare, for håndværkere er ikke direkte billige.

Har nogen regnet på håndværkeromkostningerne og hvor meget man kan spare på at tage fri fra arbejdet og snedkerere selv?

Selv sparede jeg 300' på 12 uger. Man kan jo altid forsøge at få med en aflønning af sig selv fra kreditivet, hvis det står helt klart, at man sparer mange skønne tusinder.

Jo vist er der penge at spare ved at gøre arbejdet selv, men det forudsætter mindst to ting;
1. At man KAN gøre arbejdet selv og ikke har tommelfingeren i midten af hånden!
2. At man HAR TID til at gøre arbejdet selv! Selv har jeg tre børn, og HVIS jeg kunne bygge og KUNNE tage fri fra arbejdet for at gøre alt arbejdet selv, ville daginstitutionen straks kræve, at jeg havde børnene hjemme, og med tre små børn i huset, som konstant skal have mad, bleskift eller opsyn, bliver der ikke slået mange søm i. Desuden betyder mit job, at jeg knap nok kan tage fri til ferie, endnu mindre bygningsfri!
Så for os overarbejdede småbørnsforældre med stressende jobs er der desværre kun tilbage at trække pengepungen frem og betale for, at andre gør det, vi selv ikke kan eller har tid til ::)

Her (udkanten af Örebro) koster en snickare 270 plus moms. i timen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.