Vi skal bygge et lille trommepodie til digitaltrommerne, i størrelse ca. 140 x 170 cm.

Den enkleste mulige konstruktion burde være en plade - på lyddæmpende fødder. Kan Sylodyn være noget?

Er mdf det mest fornuftige materiale?

Hvor finder man så store plader?

Senest redigeret:
jarlh sagde:
Er MDF det mest fornuftige materiale?

Hvor finder man så store plader?
Råspont skulle være billigst, flot og bedst. Ovenpå dette en gummimåtte, eller endnu bedre, men mindre let at rengøre, et almindeligt tæppe som et væg-til-væg-tæppe, trommerne glider jo gerne rundt, hvis der er den mindste mulighed.

Råspont? Men med råspont behøves der vel nogen form for ramme eller regler under?

Jeg havde jo tænkt mig en enkel konstruktion med en eneste stor plade, krydsfiner/mdf/osb/whatever (jeg ved ikke...) med nogle ben under.

Måtte at lægge ovenpå har vi allerede en som fungerer godt, dvs nuværende trommemåtte (type tykkere heldækkende tæppe.)

Læg sj pall nederst på gulvet, skru en valgfri tyk plade fast i pallen. Det bliver ca. 15-18 cm højt med pall + plade. Tager du raske rigtige sj pall og ikke engångspall, så bliver det stabilt. :)

Formålet er altså til hjemmebrug. Trommesættet står i et soveværelse på anden sal. Det larmer lidt til de tilstødende rum, men ikke så det forstyrrer. Men i stueetagen hører man pedalslagene alt for højt.

Der er en variant, hvor man tager to lige store plader, borer passende store huller direkte igennem begge plader. Man lægger først den ene plade ud, placerer tennisbolde i hullerne, og lægger derefter den anden plade på:
Trommesæt på gulvet i et soveværelse, placeret på en platform med tennisbolde til lydisolering. Plattformen består af to plader med bolde imellem.
Nu er mit trommesæt jo meget større end det der på billedet, jeg har brug for 140 x 170 cm for at få plads.

(Palle tror jeg ikke ville blive tilladt af samtlige familiemedlemmer.)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.