A
Findes der nogen ulemper ved at bruge limtræsplader til trin og stødtrin, når man skal renovere en trappe? Tænker på at lime og skrue et stykke fast nedenunder trinnet for at skabe trappetud. Er pladernes tykkelse på 18 mm en ulempe? Tænkt at bruge plader i eg.

En ulempe ved at gøre på den måde er, at det nederste og det øverste trin får en afvigende trinhøjde i forhold til øvrige trin.

S
De færdige trappekits, der findes, er meget tyndere for ikke at bygge i højden. 8-10 mm

Jeg har præcis samme overvejelse. Færdige trappesæt virker urimeligt dyre. De ekstra millimeter på det første og sidste trappetrin generer mig ikke. En overvejelse jeg har, er om limfugen vil bevæge sig i takt med luftfugtigheden, og om det betyder, at de bør lægges "flydende" for ikke at sprække. Jeg tænker at lime i forkanten og holde den nede i bagkanten med en egetræsliste. Jeg ser, at man for færdige renoveringssæt anbefaler hel-limning, men er som sagt i tvivl. Købte i dag en limfuge i eg, skal save den til i morgen og teste.......

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.