Jeg er i gang med en tilbygning og skal nu lægge 28mm fyrretræ som gulv på første sal, men jeg sidder fast ved trappegelænderet. Jeg har tænkt mig at bygge et gelænder, hvor understøtningen ligger direkte på gulvet. Bør man lægge understøtningen på spånpladerne og så fyrretræsgulvet op til understøtningen, eller lade fyrretræsgulvet gå hele vejen op til kanten og derefter lægge understøtningen på fyrreplankerne?
Jeg havde tænkt mig understøtninger, der er 70mm brede, og så stolper 70x70. Det ser ikke ud til at være det nemmeste at finde lige stolper i 70x70mm, burde man i stedet købe 90x90 limtræstolper og save ned til 70x70 eller simpelthen gå med en 90mm understøtning og 90x90 stolper? Det føles som om det kunne give et ret klodset udseende? Hvor finder man understøtningen, eller skal man fræse den selv?
Jer, der har bygget eget trappegelænder tidligere, må gerne dele jeres erfaringer!
Jeg havde tænkt mig understøtninger, der er 70mm brede, og så stolper 70x70. Det ser ikke ud til at være det nemmeste at finde lige stolper i 70x70mm, burde man i stedet købe 90x90 limtræstolper og save ned til 70x70 eller simpelthen gå med en 90mm understøtning og 90x90 stolper? Det føles som om det kunne give et ret klodset udseende? Hvor finder man understøtningen, eller skal man fræse den selv?
Jer, der har bygget eget trappegelænder tidligere, må gerne dele jeres erfaringer!
Altså at lade fyrretræsbrædderne gå ud under underliggeren? Det gør det jo nemmere for mig nu, da jeg bare kan lade gulvbrædderne gå hele vejen ud og fokusere på rækværket senere.
Jeg havde tænkt mig at lade stolperne nå ned og forankre dem i gulvstrøerne, men jeg var lidt uheldig, da jeg tænkte og trak forsyningsledningerne til gulvvarmen langs med dem i den bagerste kortside på billedet, så der kan jeg ikke åbne op og få nogle stolper ned. Jeg har nogle halvsløje idéer om, hvordan jeg skal fæstne de stolper, men intet som er stukket ud som særligt godt endnu...
Jeg havde tænkt mig at lade stolperne nå ned og forankre dem i gulvstrøerne, men jeg var lidt uheldig, da jeg tænkte og trak forsyningsledningerne til gulvvarmen langs med dem i den bagerste kortside på billedet, så der kan jeg ikke åbne op og få nogle stolper ned. Jeg har nogle halvsløje idéer om, hvordan jeg skal fæstne de stolper, men intet som er stukket ud som særligt godt endnu...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Trappegelænder indendørs (med billeder)
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Trappräcke inomhus i hus från 1980
Frågor och svar om renovering -
Spalierstave til trapperegeler indendørs
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Stilrena trappräcken inomhus
Bloggkommentarer -
Skal bygge trappegelænder indendørs - limtræ mere holdbart?
Byggematerialer & Byggeteknologi