Hej!

Jeg er ved at renovere min lejlighed, og skulle fjerne gulvbrædderne. Da jeg skulle trække listen som sad der, fulgte den pudsede væg/gipsvæggen med, og som du kan se på billederne er der blevet ret store huller som jeg tror ikke kan spartles. Det enkleste ville være at sætte gipsplader fra loft til gulv, men kanten mellem væg og loft er afrundet, så det går heller ikke så let.

Nu undrer jeg mig over om I ved hvordan man gør, har I tips til hvordan man kan fikse dette? Har I tips til en eventuel murer som kan ordne dette (Skåne)?

• Et ødelagt vægområde med store huller og afskallet gips nær to rør. Brædder og murbrokker ligger på gulvet. En væg i renoveringstilstand.
  • Væg i renoveringsprojekt med afskallet gips og store huller i hjørnet ved gulvet. Gipsstykker ligger spredt på gulvet.
  • Væg med revner og store huller, afskallet gips og ødelagt fodliste, omgivende jord og murbrokker på gulvet. Øvre væghjørne rundet, rør udsat.
  • Skadet væg med store huller ved gulvet efter fjernelse af gulvbrædder. Puds og gipsvæg falder af, og der er byggeaffald på gulvet.

Bedste svar

Det der klarer du selv med gipsmørtel. Søg her i forummet på "gipsmørtel" eller "gipsbrug", så finder du flere tråde.

Z ZipLock sagde:
Det der klarer du selv med gipspuestas. Søg her i forumet på "gipsputas" eller "gipsbruk", så finder du flere tråde.
Ja. Købte putasbrug i stedet og blandede, prøvede i et lille hjørne for at se, om det er godt og kan gøre det selv eller hyre nogen!

• Væg med påført puds, testeområde i et hjørne af rummet. Byggemateriale og værktøj i forgrunden.
  • Væg i hjørnet af et rum med ny påført mørtel. Gulvet har synlige sten og trærester. Test af pudsearbejde i et byggeprojekt.
Gipsmørtel er jo lidt nemmere at håndtere, men det der ser helt ok ud. Det er godt at fugte underlaget lidt med en blomstersprøjte først.
Tænk på at pudsmørtel/gipsmørtel ikke kan slibes, så du ikke bygger for meget på!

Præcis spar hellere lidt og afslut med almindelig finspartel.

anders07 anders07 sagde:
Gipsputs er jo lidt nemmere at håndtere men det der ser helt ok ud. Det er godt at fugte underlaget lidt med en forstøver først.
Tænk på at pudsemørtel/gipsputs ikke kan slibes så du ikke bygger for meget på!
useless useless sagde:
Præcis spare hellere lidt og afslutte med almindelig finspackel.
Præcis sådan tænkte jeg også. Pudsede lidt for lidt, og så skal jeg spartle over da man kan slibe spartel. Skal tjekke i dag når den er tørret om den sidder godt eller ej.

J
Tænk på at hvis det er kalkmørtel så skal du ikke bruge cement eller kc (kalkcement) men kun kalkmørtel, bedst tror jeg det almindelige er, ikke hydraulisk. Gipsmørtel fungerer nok også...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.