Hej, vi overvejer at bygge en trætrappe ned til kælderen. Vi vil bruge vanger, men det ser ud til, at der kun findes til 7 trin. Vi havde brug for 9 eller 10 trin (højden er 166 cm, og udspringet må maks være omkring 300 cm). Kan man modificere vangerne på nogen måde? Jeg viser et billede af kældernedgangen, så I får en idé.

• Husets kælderindgang med mursten, et cykelstativ og en træstige til venstre. En antenne er monteret på væggen.
Byg egne så kan I jo tilpasse dem, så de passer perfekt til jeres forudsætninger. Det er jo ikke noget, der er specielt svært.

• Synes
Edlunn
  • Laddar…
D Dublin sagde:
Byg egne, så kan I jo tilpasse dem, så de passer perfekt til jeres forudsætninger. Det er jo ikke noget, der er specielt svært.
Måske må jeg prøve det, jeg har fundet en beskrivelse på viivilla, som jeg kan modificere lidt, så den passer. Der står, at man skal lime to regler 95X45, og derefter save vognstykker ud af det. Jeg overvejer dog at bruge en imprægneret 45X220 regel, som jeg saver til et vognstykke. Er det en god idé?

_Funderaren_ MoaAlicia sagde:
Måske får jeg prøve det, jeg har fundet en beskrivelse på viivilla, som jeg kan modificere lidt, så den passer. Der står, at man skal lime to reglar 95X45, og derefter save vognstykket ud af det. Jeg overvejer dog at bruge en imprægneret 45X220 regel, som jeg saver til et vognstykke. Er det en god idé?
Den nemmeste måde er at have en ubrudt regel i bunden og derefter tilskårne trekanter på det. Jeg fandt denne film, som beskriver den absolut nemmeste måde at lave vognstykker med en god forklaring på, hvordan man når frem til passende trindybe og trinhøjde: https://svenska.yle.fi/a/7-1420530

Det hedder vangstycke og intet andet...........:)

• Synes
Anders Jelmbark og 1 anden
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Det hedder vangstycke og intet andet...........:)
Aha vangstycke altså...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.