P
Hej, har et spørgsmål til jer! Ved I, hvor/hvordan man bedst får fat i stolper/unge fyrrestammer, eller hvad det er? Kan man købe det fra et savværk, eller hvordan gør man, hvis man vil have fat i det, men ikke har nogen skov?

• En tipi beliggende på en åben mark under en overskyet himmel. Strukturen er lavet af træpæle dækket med hvidt stof.
Åsa Lund
Tag kontakt med dem som fælder skov og spørg, om du kan få lov til at besøge et kommende hugstfelt, inden de selv skal derud.
Det, du vil have fat i og save ned, er "undertrykte graner".

Asp- eller birkesly bør fungere. Asp bliver oftest smal og lang, så det er nok lettere at finde. Jeg ville tjekke på Facebook eller på skovsforum, hvis jeg ikke allerede kendte folk med skov.

Prøv at finde hegnspæle eller gamle høstakkestænger

• Synes
SågspånPappspikEternit og 1 anden
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Hør af dig til sådan nogle som fælder skov, og spørg om du kan komme til et kommende hugstområde, inden de selv skal derhen.
Det du vil have fat i og save ned er "undertrykte graner"
God idé!

P
Z z_bumbi sagde:
Asp- eller birkesly burde fungere. Asp bliver oftest smal og lang, så det er nok lettere at finde. Jeg ville kigge på Facebook eller på skovsforum, hvis jeg ikke allerede kendte folk med skov.
God idé! Jeg gør jo desværre ikke det, men har du noget godt forum, du kan linke?

Du må lede rundt i nærområdet, hvor du bor.
Det du søger er det, der bliver tilbage i skoven efter slyröjning/gallring.

Kalle Karlsson4 sagde:
God idé! Jeg gør jo desværre ikke det, men har du noget godt forum du kan linke til?
skogsforum

Åsa Lund
C carpe sagde:
Prøv at finde gärdsgårdsstörar eller gamle hässjestörar
Disse blev tidligere lavet af undertrykte grantræer.

Og de tynde graner efterlades ikke efter hugst. De går i en egen sortering, kubb tror jeg den fraktion kaldes. Et kalhygge er bart.

Senest redigeret:
Overvejelse, hvad skal de bruges til og hvor mange er nødvendige? Det er et "telt" på billedet.

P
Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Disse blev tidligere lavet af undertrykte graner.

Og de tynde graner bliver ikke efterladt efter fældning. De havner i en egen sortering, kubb tror jeg fraktionen kaldes. Fladehugst er fladt.
Hvordan får man fat i kubb? Ved du det?
Mvh

P
A AndersS sagde:
Fundering, hvad skal de bruges til og mængden som behøves? Det er et "telt" på billedet.
Måske 30 40 stk, og det skal bygges telt af. Pælene fungerer som ramme.

Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Disse blev tidligere lavet netop af undertrykte grantræer.

Og de tynde grantræer bliver ikke tilbage efter fældning. De tager i en egen sortering, kubb tror jeg den fraktion kaldes. Fladehugst er fladt.
Nej det er en misforståelse, kubb er et sortiment hvorfra man kan save eller fræse et emne/regl ud, jeg tror du leder efter begrebet "slana" hvilket bruges til tregærder.

• Synes
Anonymiserad 559485 og 3 andre
  • Laddar…
30-40 styk til telt. Nu ved vi ikke, hvordan du bor og hvor, men tag en tur ud i skovene i nabolaget for at se, om nogen har ryddet i skoven, og der ligger noget tilbage.
I skovene rundt om sommerhuset ligger der sådan noget, der ville række til en mindre teltby og som bliver liggende, for det meste løv.
Tag kontakt med ejeren af jorden og spørg, om du må tage det.
Har selv ryddet lidt og lagt asp til side, som jeg har skrællet barken af til diverse f.eks. buskstøtte.

• Synes
Anonymiserad 559485
  • Laddar…
P
A AndersS sagde:
30-40 st til telt. Nu ved vi ikke hvordan du bor og hvor, men tag en tur ud i skovene i nabolaget for at se om nogen har ryddet i skoven og det stadig ligger der.
I skovene rundt om fritidhuset ligger sådant som ville række til en mindre teltby og som bliver liggende tilbage, mestendels løv.
Tag kontakt med jordejeren og spørg om du må tage det.
Har selv ryddet lidt og lagt noget asp til side, som jeg har fjernet barken fra til diverse f.eks. buskestøtte.
Hvordan ved man, hvem der er jordejeren?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.