Hallø,
Jeg er ved at isolere overetagen, som har skråt tag med cc 120 mellem stolperne. Jeg lægger isoleringspladerne vandret og har svært ved at holde dem på plads.
Derefter skal jeg plastre og rækkestramme.
Jeg har hørt, at man kan trække snor for at holde pladerne på plads.
Hvordan trækker jeg snoren nemmest, er det i zigzag?
Og hvilken snor er den billigste, der kan holde imod.
Jeg skal lægge 195 plade og derefter 45 ovenpå.
Taknemmelig for svar.
Jeg er ved at isolere overetagen, som har skråt tag med cc 120 mellem stolperne. Jeg lægger isoleringspladerne vandret og har svært ved at holde dem på plads.
Derefter skal jeg plastre og rækkestramme.
Jeg har hørt, at man kan trække snor for at holde pladerne på plads.
Hvordan trækker jeg snoren nemmest, er det i zigzag?
Og hvilken snor er den billigste, der kan holde imod.
Jeg skal lægge 195 plade og derefter 45 ovenpå.
Taknemmelig for svar.
Jeg har kørt med murarsnor (29:-/rulle Byggmax) og hæftet fast med hæftepistol.
Zigzag præcis som du beskriver, men dog ikke på en så stor strækning som 120 cm.
Tror du kan få svært ved at holde pladerne oppe, selv med murarsnor.
Jeg ville have sat 45" lægterne samtidig med, at jeg puttede 195 isoleringen "lidt ad gangen", så den havde holdt 195 pladerne fast.
Held og lykke!!
Zigzag præcis som du beskriver, men dog ikke på en så stor strækning som 120 cm.
Tror du kan få svært ved at holde pladerne oppe, selv med murarsnor.
Jeg ville have sat 45" lægterne samtidig med, at jeg puttede 195 isoleringen "lidt ad gangen", så den havde holdt 195 pladerne fast.
Held og lykke!!
Senest redigeret:
Det hele afhænger af, hvilken type konstruktion du skal have på indersiden, liggende eller stående panel eller plader.
Vi har liggende panel (uden glespanel) og har 215mm isolering, 120cc på spærhovedet, og vi gjorde sådan, at vi satte plasten op for den første række med en midlertidig bræt/lægte for at holde mod kalvning og derefter kørte vi isolering i 120mm + 95mm på en til to rækker (tænk opad) og så løftede vi plasten op og hæftede, på med midlertidig lægte og så gentager man processen.
Held og lykke,
Vi har liggende panel (uden glespanel) og har 215mm isolering, 120cc på spærhovedet, og vi gjorde sådan, at vi satte plasten op for den første række med en midlertidig bræt/lægte for at holde mod kalvning og derefter kørte vi isolering i 120mm + 95mm på en til to rækker (tænk opad) og så løftede vi plasten op og hæftede, på med midlertidig lægte og så gentager man processen.
Held og lykke,
Klik her for at svare