Skal bygge et fritidshus på 70 m2 med plade på jord. Har ikke besluttet om jeg skal bygge i træ eller i letbeton. Er der nogen som har erfaring med begge?
Omkostninger?
Nemligst?

Jeg har bygget et træhus og bor i et letbetonhus. Med den erfaringen ville jeg bygge i træ, synes det er nemmere fordi skruer og søm sidder fast i træ :) Men kan man mure, er det sandsynligvis nemt også.
Men jeg kan godt lide at kunne sætte op og fast ting uden at bore og plugge og en masse sådant.
Men træ kræver naturligvis meget mere vedligeholdelse.

Kom denne tråd virkelig rigtig nu? :rolleyes:

//Patrik

Patrik_Hed sagde:
Kom denne tråd virkelig rigtigt nu? :rolleyes:

//Patrik
Hvad skal belysning ellers handle om? :D:P jeg kigger bare "Seneste indlæg" har aldrig styr på hvilket delforum tråden ligger i men nogle måske misser det

Ups! Nybegynder.....har ikke helt forstået, hvordan det foregår....

Med lignende erfaringer som Jan-Å, bygger jeg nyt eller køber et andet hus, så bliver det træskelet. Bor i dag i letbeton og har i de seneste år gennemført en omfattende renovering, mange elementer (ikke alle) ville have været lettere med et træskelet. Bl.a. har vi efterisoleret og skiftet facade, vinduer og døre, hvilket har medført en hel del besvær med fx facadeplugs i massevis, da vi isolerede.

Jeg tænkte nok mest på selve bygningen. Har lavet en tilbygning i træ men har aldrig arbejdet med letbeton.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.