Hej,

jeg har et antal baller væg- og loftisolering, som desværre har ligget ude under presenning, der er blevet blæst af og er blevet våde. Nogle pakker er så våde, at der løber vand ud af dem, når man løfter dem, og nogle er bare lidt fugtige. Jeg har nu lagt dem ind i garagen og skruet op for varmen. Jeg har også pakket dem ud, som var mest våde. Hvor længe tror I, det tager, før de er gode nok til at sætte ind i væg/loft?

sæt dem på et gitter af en slags, så vandet løber ud af dem. isoleringen binder ikke noget vand, men det er vigtigt, at vandet kan løbe frit ud. Du mærker jo meget let, hvornår det er tørt, og så kan du jo lade dem stå lidt længere i varmen for en sikkerheds skyld.

Når du har tørret dem, så lugt nøje til dem, inden du bygger dem ind.

Visse typer isolering lugter af abe efter at det har været vådt.

/ Fredrik

• Legetårn med gul rutsjebane i en have med grønt græs og træer. En sandkasse med legetøj ved siden af.
jeg har åbnet pakkerne og lagt dem så luftigt som muligt i garagen. Så har jeg tændt for varmen og ventet. Efter 5-6 dage er der desværre ikke sket meget. Det tager åbenbart en del tid for isover skiver at tørre ud.

bmx sagde:
jeg har åbnet pakkerne og lagt dem så luftigt som muligt i garagen. Så har jeg sat varmen på og ventet. Efter 5-6 dage er der desværre ikke sket meget. Det tager tilsyneladende en del tid for isover plader at tørre ud.
Hvor mange pakker er det egentlig? Jeg ville nok smide isolering ud, der er blevet våd. Hvis det mod alle odds er begyndt at vokse noget på grund af fugt osv., vil man jo ikke have det i væggen.

Det går fint at tørre, men det tager virkelig lang tid. Jeg havde som dig isolering under presenning i længere tid, og de blev alligevel ret våde. Jeg stillede dem på højkant på to brædder 3m oppe i luften under garagetaget og lod dem lufttørre i sikkert to måneder, før de var helt tørre. Med varme går det nok hurtigere. Det holdt op med at dryppe efter 1 uge. Vand løber ned i enden. Når den nederste del er helt tør, kan du regne med, at de er gennem tørre.

Man kan jo købe nyt også, men i mit tilfælde var det 6 baller, og jeg havde plads til tørring samt masser af tid.
/CC

Leje, købe eller låne en luftaffugter. Trækker jo en 5-10 liter/døgn.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.