Hej.
Vi fik en vandskade i køkkenet sidste sommer. Skadeservice og byggefirma kom og rev et par kvadrat af gulvet op, konstaterede at skaden var begrænset. Lod det sure savsmuld blive og satte en varmeblæser ind, der kørte et par uger. Derefter skovlede de savsmuldet ud, det blev til en affaldssæk.
Hvis jeg skulle have gjort arbejdet, ville jeg have brugt en vådsuger til at suge savsmuldet ud først. Er det en forkert metode eller?
Spændt på at høre jeres synspunkter.
Vi fik en vandskade i køkkenet sidste sommer. Skadeservice og byggefirma kom og rev et par kvadrat af gulvet op, konstaterede at skaden var begrænset. Lod det sure savsmuld blive og satte en varmeblæser ind, der kørte et par uger. Derefter skovlede de savsmuldet ud, det blev til en affaldssæk.
Hvis jeg skulle have gjort arbejdet, ville jeg have brugt en vådsuger til at suge savsmuldet ud først. Er det en forkert metode eller?
Spændt på at høre jeres synspunkter.
Jeg ville nok sørge for at få fjernet vådt spån med det samme. Om man suger eller skovler, afhænger udelukkende af, hvad der er mest praktisk. Men det tørrer jo ikke hurtigt, når spånet forbliver.
Nu har vi en fortsættelse i skadesagen. Gulvet blev ikke godt efter reparationen, en stor "bule" et sted som giver en niveauforskel på over en centimeter. Ikke acceptabelt ifølge skadebehandleren eller os. Så kommer da byggfirmaansvarlige forbi for et hurtigt kig, modvilligt.
Så påstår manden, at det er frostskydning og ikke byggesjusk, der har forårsaget forhøjningen.
Meget usandsynligt at det sker i et køkken oven over en gammel, solid jordkælder, der aldrig går under nulpunktet eller plaget af fugt.
Jeg rlver da ikke op gulvet var slutordene. Venter til foråret?
Nogen der har hørt mage? Sagsøge byggefirmaet?
Så påstår manden, at det er frostskydning og ikke byggesjusk, der har forårsaget forhøjningen.
Meget usandsynligt at det sker i et køkken oven over en gammel, solid jordkælder, der aldrig går under nulpunktet eller plaget af fugt.
Jeg rlver da ikke op gulvet var slutordene. Venter til foråret?
Nogen der har hørt mage? Sagsøge byggefirmaet?
Moderator
· Stockholm
· 57 810 indlæg
Du har altså en slags kælder under? Jo, telehævning kan det vel i og for sig være, hvis der er en masse vand tilbage i gulvet, og det er koldt i kælderen, så du får "tele" i bjælkelaget. Uanset så er det jo ikke acceptabelt.
Meget tvivlsomt, at der er vand tilbage i gulvet, da gulvreglarne ser ud til at ligge lige over stenene i kælderloftet. Dette er altså en hvælvet kælder fra cirka 1870-80-tallet, som altid er fugt- og frostfri. Stående vand burde ikke findes efter tørring i flere uger, da vil hvælvingens sten sandsynligvis ikke holde vandtæt mod vand, der kommer ovenfra.
Er der nogen, der ved, hvordan en hvælvkælder er tætnet oven på stenen?
Er der nogen, der ved, hvordan en hvælvkælder er tætnet oven på stenen?
Klik her for at svare
