Hej.

Start endnu en tråd....

Vi skal bygge et hegn, hegnet skal være malet.
Min tanke var at købe træ, save lidt elegant til og så begynde at male, men hvad skal man bruge for træ?
Planhøvlet er jo dyrt, så kan man lige så godt købe færdige ribber.

Fungerer det med beklædningsbrædder?
Problemet der kan opstå er, at den ene side ikke bliver lige så pæn..
Nogen har forhåbentlig det rette svar :=)

P Pappa1986 sagde:
Vi skal bygge et hegn, hegnet skal være malet.
Så kan det ”kvetta”, skal du alligevel male med en moderne plastmaling så rådner hegnet op på 10-15 år.:rofl:
Mit hegn er ubehandlet og er originalt fra 1961! Med nogle års mellemrum højtryksspuler jeg væksten, så solen kan tørre al fugt ud.
Sammenlign med en bindingsværkslade, der har stået på en eng i 100-tals år uden at rådne.

L Leif i Skåne sagde:
Då kan de ”kvetta” , ska du ändå måla med en modern plastfärg så ruttnar staketet op på 10-15 år.:rofl:
Mit stakit er ubehandlet og er original fra 1961! Med nogle års mellemrum højtryksrenser jeg påvæksten, så solen kan tørre al fugt ud.
Sammenlign med et bindingsværk lade, der har stået på en eng i 100-tals år uden at rådne.
Hvorfor skulle jeg male med en plastmaling??
Findes da maling uden plastik.

• Synes
Leif i Skåne
  • Laddar…
Byggede et altanrækværk i sommer, og der købte vi høvlet træ fra et lille høvleri på landet. Det blev lidt billigere end de almindelige byggemarkeder i hvert fald, f.eks. 30 kr/m for 22x95 mm. Et sådan stykke vejede som en 45x95 mm på Bauhaus. Nu ville vi have en ret høj finish og var omhyggelige med, at det skulle være højeste kvalitet på træet, det var trods alt ikke så store mængder, ellers kan man nok få lidt mellemting og komme med i pris.

• Synes
Pappa1986
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.