Er i gang med at renovere to store egetrappetrin fra 1950'erne. Har fjernet et gammelt tæppe og dårlige stykker af gammel gulvsokkel 10mm fra kanterne på den ene, mens den anden er original med dårlige gulvsokler, som jeg har tænkt mig at fjerne.

Det, der er kommet frem, er en stor sprække mellem trappen og væggen. Man har også skåret i kanten for at få plads til gulvsoklen flere steder. Jeg havde først tænkt mig at slibe grundigt og derefter bejse og lakere for at bevare egetræets karakter. Men det bliver ikke let at samle sokkel eller kvartlister i alle vinkler. Så jeg overvejer at spartle de store sprækker med plastic padding og fugemasse tæt, og derefter male hele trappen, men det føles lidt synd.

Hvad ville I have gjort? Taknemmelig for tips. Vedlægger billeder med forudsætningerne. Lister med sprækker tilbage i den ene trappe. Ville også gerne have tips til god og holdbar maling til en trappetrin i træ. Findes der f.eks. epoxymaling til træ, som er egnet?
Trætrapper med synlige mellemrum mellem trinene og væggen, viser slidt overflade og behov for renovering.
Gamle egetrapper med mellemrum mellem trappe og væg; målebånd viser størrelsen på sprækken. Klar til renovering og reparation af trin og sokler.
Trætrappe med fjernet tæppe og afsløret sprækker mod væggen. Trin viser slitagemærker; papkasse håndtag dækket af tape.
Trætrappe med glipende lister og slidmærker på trinnene. Mellemrummet mellem trappe og væg viser konstruktionens tilstand.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.