Skal begynde at skrue op konstruktionskrydsfiner og vil gerne beskytte elrør og vandrør.
Nogen der har tips til beskyttelse.
Jeg mener, jeg så noget i Draknästet men kan ikke finde det nogen steder…

• Vægkonstruktion med el- og vandrør mellem træbjælker, klar til montering af konstruktionskrydsfiner. Farvede ledninger er rullet sammen på gulvet.
Demmpa Demmpa sagde:
Søgning på nettet efter ”spikskydd regel” giver bl.a. følgende fund,
[link]

[link]

[link]
Tak fordi du forsøger at hjælpe til, det er værdsat.
Dine links har jeg også fundet.
To af dem kræver, at man samtidigt med, at man trækker rørene også trækker disse beskyttelser på, og den sidste er for stålregler.

Forstår ikke hvorfor der ikke findes nogen enkel løsning at montere efterfølgende..
Jeg finder LK Spikskydd men ingen info om hvordan denne skal monteres….
https://www.lksystems.se/sv/produkter/universal/monteringsdetaljer/ovrigt/lk-spikskydd-77746944

A Andy_44 sagde:
Skal begynde at skrue op konstruktionskrydsfiner og ville gerne beskytte elrør og vandrør.
Er der nogen, der har tip til beskyttelse.
Jeg synes, jeg så noget på Draknästet, men kan ikke finde det nogen steder…
Mål, hvor de ligger, og markér derefter på krydsfiner områder, hvor du ikke skal skrue. Gratis, og meget effektivt.

• Synes
tergo og 3 andre
  • Laddar…
Hullerne ser ret store ud, kan man ikke dele et passende jernrør på midten og trykke det ind?

Fandt disse, men det ser ikke ud til at være så standard i Sverige med disse.
Hvordan gør I bygherrer for at sikre dette?

• Airmont Products AP-12061 sikkerhedsplade til træbyggeri med skarpe spidser og huller. Beskytter VVS og ledninger. Visning af Amazon-side med pris.
  • Metalsikre plader fra Airmont med sømhuller og skarpe takker til kabelinstallation. Træværkekonstruktion med kabelføring i baggrunden.
wildeside wildeside sagde:
Man kan altid klippe passende stykker fra en vinkelprofil fx.
[link].
det stopper ikke hvis man skruer
bedre at have den rette længde på skruen

Når jeg trak Rör-i-rör en længere strækning i en plankevæg, som senere skulle beklædes med gips, bestilte jeg striber med 1,5 mm galvaniseret stålplade, som med margen dækkede rørene og skruede dem over rørene, inden gipsen kom på plads. Har gjort på samme vis et par steder, hvor rør passerer regler på uhensigtsmæssige steder. Men der med mindre pladestykker i stil med dem fra airmont. Men uden fastørelser.

• Synes
Andy_44
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.