Hej! Jeg går og venter spændt, da jeg lige har købt et hus, som jeg snart får adgang til. Huset er en murstensvilla fra 50'erne med betonbjælkelag, og mit første projekt bliver at rive en indervæg af letbeton ned (væggen er ikke bærende og indeholder ingen el).

Det, jeg ikke helt kan finde ud af, er, hvordan jeg skal få det til at se pænt ud efter nedrivningen. Jeg tænker på overfladerne, hvor den gamle væg støder op til loft, vægge og gulv. Hvordan bør jeg gå til værks for at få fjernet så meget som muligt af væggen og alligevel få et flot resultat? Er der nogen, der har gjort det samme og kan dele deres erfaringer? Eller er der nogen, der simpelthen har lyst til at hjælpe en nybagt husejer lidt på vej?

Taknemmelig for svar!
 
L
Der bliver nok lidt problemer med at få til gulv og loft, hvad er det for material i gulv hhv loft
 
Det er pudset beton i loftet samt et gammelt trægulv/bræddegulv.
 
Væggen er formentlig sat op efter at hvælvingerne blev støbt og derfor intet problem i loftet mere end rensning, spartling samt maling af loftet.

Men står der virkelig en letbetonvæg på et trægulv? Sandsynligvis står den på underliggende beton og da er det at gøre på samme måde som det omgivende gulv er opbygget.
 
L Leif i Skåne sagde:
Væggen er formentlig sat op efter at hvælvene blev støbt og derfor intet problem i loftet mere end rensning, spartling samt male loftet.

Men står virkelig en letbetonvæg på et trægulv? Troligtvis står den på underliggende beton og så er det at gøre på samme måde som det omgivende gulv er bygget op.

Okay. Håber det er sådan. Mistænker præcis som du siger, at væggen står på underliggende beton og er derfor lidt usikker på, hvordan jeg skal få lavet en så pæn "skjøde" som muligt mellem trægulvene. Men forhåbentlig bliver det klart, når væggen er revet ned :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.