Hej!

Er i tvivl om, hvilket gulv vi skal lægge derhjemme! Vi har to små børn og ingen dyr! Vi kommer til at lægge det samme gulv i alle soveværelser, stuen og fællesområdet på første sal! Indtil nu har vi altid lagt halvbilligt laminatgulv og egentlig været tilfredse med det! Men de fleste kolleger og min far synes selvfølgelig, at man skal vælge parketgulv for følelsen!

Hvad siger I, og har I i så fald et godt tip til et flot og enkelt plankegulv?

Tak på forhånd

Hvad har du for budget?

Er du parat til at betale 700-1000 kr/m² for den der "følelse"?

BirgitS
Man må jo regne med, at småbørn forårsager en del skader på parketgulve.

• Synes
LP7
  • Laddar…
zarkov zarkov sagde:
Hvad er dit budget?

Er du villig til at betale 700-1000 kr/m² for den der "følelse"?
Godt spørgsmål! Tidligere har gulvet ligget på 2-300 for laminat! Hvis det bliver 700-1000, så bliver det at købe et rum ad gangen i stedet! Har kigget på forskellige varianter for omkring 4-500!

Hvad er det, der giver ”følelsen,” som denne prisklasse har? Tykkelse eller generelt bedre kvalitet?

En mellemvej kan være "hærdet trægulv" fra fx Bjelin. Holdbarhed som laminat men træfølelse.
Har ingen erfaring med det men kunne godt lide følelsen i butikken.

• Synes
LP7
  • Laddar…
L LP7 sagde:
Godt spørgsmål! Tidligere gulve har ligget på 2-300 for laminat! Bliver det 700-1000 så bliver det at købe et rum ad gangen hvis det er! Har kigget på forskellige varianter for omkring 4-500!

Hvad er det, der giver "følelsen", som denne prisklasse har? Tykkelse eller generelt bedre kvalitet?
Det er nok en meget subjektiv følelse. Laminat kan opleves som lidt koldere at gå på, og variationen er dårligere, oftest bruges kun 7-8 forskellige tryk, så hvis man er uheldig, kan gentagelserne ses.

Jeg har lige lagt 25 m² laminat i vores soveværelse, et børneværelse, og på kontoret, jeg ville ikke have lagt trægulv der med tanke på børne- og hundeleg. Vi besluttede os faktisk for at lægge laminat også i entré/gang og stue af samme årsag, så må vi se om vi lægger rigtigt træ næste gang, eller om vi gør det om, når børnene er store nok.

zarkov zarkov sagde:
Det er nok en yderst subjektiv følelse. Laminat kan opleves som lidt koldere at gå på, og variationen er dårligere, oftest bruges kun 7-8 forskellige tryk, så hvis man er uheldig, kan gentagelserne ses.

Jeg har netop lagt 25 m² laminat i vores soveværelse, et børneværelse og på kontoret, jeg ville ikke have lagt trægulv der med tanke på børne- og hundeleg. Vi besluttede faktisk at lægge laminat også i gangen/korridoren og stuen af samme årsag, så får vi se, om vi lægger rigtig træ næste gang, eller om vi gør det om, når børnene er store nok.
Okay! Vi har tænkt det samme som dig der også! En ven, der lagde en variant mellem træ og laminat, og der har hans barn allerede ridset og lavet hakker i gulvet!

Hvilket gulv købte du? 😊

L LP7 sagde:
Godt spørgsmål! Tidligere gulve har ligget på 2-300 for laminat! Bliver det 700-1000 så bliver det at købe et rum ad gangen isf! Har kigget på forskellige varianter for omkring 4-500!

Hvad er det, der giver "følelsen", som denne prisklasse har? Tykkelse eller generelt bedre kvalitet?
Tænk bare på, at producenterne ændrer i deres sortiment fra tid til anden. Spørg mig ikke, hvordan jeg ved det...

• Haha
zarkov
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sagde:
Tænk bare på at producenterne ændrer i deres sortiment hele tiden. Spørg mig ikke hvordan jeg ved det…
Haha jeg kan gætte! Løste det sig alligevel?

L LP7 sagde:
Okay! Vi har tænkt det samme som dig der også! En ven som lagde en variant mellem træ og laminat, og der har hans barn allerede ridset og lavet hak i gulvet!

Hvilket gulv købte du? 😊
Pergo Elegant Oak 3-strip laminat. Dels ville vi ikke lægge en formue, fordi vi skulle købe ret meget, dels ville vi have et slidstærkt gulv, der tåler både børn og hunde.

Egentlig havde vi tænkt at bruge Ikeas dyreste 1-stavslaminat, men så pludselig udgik det og kunne ikke bestilles længere. Heldigvis havde vi ikke nået at begynde at lægge det, så vi kunne returnere de ti pakker, vi havde købt til at starte med nogle måneder tidligere.

• Synes
LP7
  • Laddar…
L LP7 sagde:
Haha jeg kan gætte! Løste det sig alligevel?
Nej, men fandt et lignende. Men det skurrer i perfektionisten.

Nej, men fandt et lignende. Men det skærer i perfektionisten.
Haha jeg forstår dig helt!

Hvad blev det for et gulv? 😊

Tarkett eg nature rustic duo plank. Også det er udgået nu, tror jeg. Købte dog før prisfesten og betalte et godt stykke under 500 kr/kvm. I dag må man jo pantsætte et par-tre indre organer for at klare betalingen. Men man kan ikke komme udenom, at der er en mere hyggelig følelse i et parketgulv sammenlignet med laminat.

Det andet gulv er et to-stavs eg fra Kährs, og min oplevelse er, at dette er blødere og dermed lettere får mærker.

Bjelins siges at være godt, har ingen egen erfaring endnu, men skal lægge 50-tals kvm i løbet af foråret.

• Synes
LP7
  • Laddar…
Tarkett eg nature rustic duo plank. Også det er udgået nu tror jeg. Købte dog inden priscirkuset og betalte en del under 500 kr/kvm. I dag må man jo pantsætte et par-tre indre organer for at klare betalingen. Men det er svært at komme udenom, at der er en mere hyggelig fornemmelse i et parketgulv sammenlignet med laminat.

Det andet gulv er et tostavs eg fra Kährs og min oplevelse er, at dette er blødere og dermed lettere får mærker.

Bjelins siges at være godt, har ingen egen erfaring endnu men skal lægge 50-tal kvm under foråret ha
😂

Okay, tak! Skal kigge lidt på Bjelin nu! Ser ud til kun at være Krauta der sælger udover dem selv?

K-bygg sælger også ved jeg. Vær dog opmærksom på hvilke der kan slibes om, og hvilke der ikke kan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.