skal i gang og mure om skorstenen over nock i weekenden, men så ved jeg jo ikke, om det lækker mellem rørene længere nede i stokken.
sådan ser det ud nu, 4 stk. rør, emhætte-ventilation-kakkelovn-tæt rør
jeg tænkte sådan her, trække et rør ned til ventilationen og så fylde med sand eller en blanding af cement/mørtel rundt om røret og så på den anden side af kakkelovnsrøret tætne den kanal helt op, den er nu lukket til nock cirka, ved ikke hvad den har været til før, komfur i køkkenet måske... så er det jo garanteret tætnet rundt om røret til kakkelovnen?

hvad siger skorstensfejeren, hvis man gør sådan her? må man gøre det? som jeg ser det, er det meget enklere og især billigere end at glidegjute kanalen til kakkelovnen, som allerede nu ser ret trang ud, typisk 120x70

at først trykprøve bare for at konstatere, at det lækker og så skulle gøre endnu en trykprøve, føles jo ikke så fristende.

hvordan ville I have gjort? virker kloakrør til ventilationen?

Jeg skulle have ringet og spurgt skorstensfejeren, som så kommer og besigtiger skorstenen.
Uanset hvad du får for råd her på forummet, kan du aldrig være helt sikker på, at det er OK.
/CC

ok, skal jo under alle omstændigheder mure toppen op først... hvad kan eftersyn/tryktest tænkes at koste?

Skorstensfejeren hjemme tog 1250kr inkl moms for inspektion inkl trykprøvning af to skorstene (til pejs og kakkelovn) + tæthedsprøvning af selve kakkelovnen.

/Ingenjören

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.