Regnvandet fra mit altantag løber ud via nedløbsrør på græsplænen. Et par meter fra det udløb har jeg et nedløbsrør, der går direkte til kloaksystemet. Jeg vil gerne trække et rør fra altanens nedløbsrør til den "rigtige" kloak.
Jeg ville blive utroligt glad, hvis nogen kunne give mig tips om, hvad jeg skal bruge for at gennemføre trækket
Hvad skal jeg købe?
Det bliver lidt gravearbejde, men jeg tænker, at hældningen ikke behøver at være ekstrem, da det ikke er så langt imellem.
På billedet ser I på venstre side altantagets udløb og på højre den "rigtige" løsning.
Jeg ville blive utroligt glad, hvis nogen kunne give mig tips om, hvad jeg skal bruge for at gennemføre trækket
Det bliver lidt gravearbejde, men jeg tænker, at hældningen ikke behøver at være ekstrem, da det ikke er så langt imellem.
På billedet ser I på venstre side altantagets udløb og på højre den "rigtige" løsning.
Ja jeg antager, at det er regnvand til højre, alt regn fra huset ender jo der, og vil altså styres altantagetes vand også derhen.J Jochi sagde:
Findes der et regnvandssystem der, så er det bare at grave op markrørene og se, hvad der ligger der. Der burde ligge almindelige orange markafløbsrør i PVC eller PP.
I så fald bygger du videre med et T-rør og trækker ledningen videre. Derefter en svane op ved nedløbsrøret, som skal tilsluttes.
I så fald bygger du videre med et T-rør og trækker ledningen videre. Derefter en svane op ved nedløbsrøret, som skal tilsluttes.
Har du muligvis lyst til at linke til de produkter, jeg kan have brug for? Gætter på, at det er standardmål på det?Claes Sörmland sagde:
https://www.byggmax.se/hus-och-bygg/dranering-och-fuktisolering/markavlopp
Her er nok alt du behøver. 110 rør
Her er nok alt du behøver. 110 rør
*M m@nge sagde:
https://www.jula.se/search/?query=markavloppsrör
Du behøver et grenrør ved tilslutning til eksisterende ledning og nogle bøjninger (også kaldet spring).
Du skal grave en skakt til skrånende ledning. Begynd at grave ved slutningen ved eksisterende ledning. Godt hvis ledningen begynder med en vertikal del, så vandet løber væk uden at svømme over, derefter kan hældningen være ca. 1 cm pr. meter 1 %.
Foreslår at du hyrer en rørmand, som ordner rørerne, når du har klar rørskakt.
*
Klik her for at svare