Da vi købte vores hus for ca. 20 år siden, så det allerede sådan ud, og vi har ikke bekymret os om det, men nu hvor vi skal sælge, vil jeg gerne gøre noget ved det. Der har tidligere været et kældervindue i hullet, som er blevet lukket, uklart hvordan, da man lavede en terrasse på ydersiden af de tidligere ejere. Fugt har trængt ind, og pudset er faldet af. Hvordan udbedres det nemmest? Kan man fx sætte en form for plade over hullet, og hvordan holder man i så fald fugt ude?

• En kældervæg med et tildækket vindue, hvor pudsen er faldet af, og der er synlig fugtskade langs kanterne.
Fejlen har du på ydersiden af væggen, og der skal det udbedres. At sætte en plade over føles nok som at skjule noget. Måske er den bedste løsning at sige det, som det er.

N Nissegandhi sagde:
Fejlen har du på ydersiden af væggen, og der skal det udbedres. At sætte en plade over føles nok som at skjule noget. Måske den bedste løsning er at sige, som det er.
ok, der er i princippet ingen chance for at komme til fra ydersiden da det er støbt og terrassen er 4 m bred. Så en kosmetisk løsning må til...

Som køber havde det ikke generet mig det mindste. Derimod havde jeg undret -hvad forsøger han at skjule, hvis jeg ser noget der afviger fra resten af kælderen.
Mit tip. Gør ingenting.

• Synes
Luckyhouse
  • Laddar…
Intet Intet sagde:
Som køber ville det ikke have generet mig det mindste. Derimod ville jeg have undret mig - hvad forsøger han at skjule, hvis jeg ser noget, der afviger fra resten af kælderen.
Mit tip. Gør ingenting.
Måske bør jeg tilføje, at huset er forbesigtiget, og der er et foto af det i besigtigelsesrapporten, så jeg forsøger ikke at skjule noget. Tænkte bare at være hyggelig og forsøge at forskønne lidt for de kommende købere :-)

L Luckyhouse sagde:
Måske bør jeg tilføje, at huset er forhåndsinspekteret, og foto af dette findes i inspektionsrapporten, så jeg forsøger ikke at skjule noget. Tænkte bare at være flink og forsøge at gøre det pænt for kommende købere :)
Din venlighed er vel baseret på et håb om en bedre pris😁.

Risikoen er åbenlys, at det bliver en bjørnetjeneste, både for dig og køberen, for din forskønnelse falder måske ikke i køberens smag. Lidt ligesom når nye køkkener i lysegråt installeres før et salg. De fleste kan leve med det, men ingen kan lide det = penge ud ad vinduet. For mig ville en forskønnelse sandsynligvis få kældervinduet til at ligne dette.

Brandbiler og redningskøretøjer på vej gennem nattebelyst landskab med blå og gule lys blinkende.

Intet Intet sagde:
Din hyggelighed er vel baseret på et håb om en bedre pris😁.

Risikoen er tydelig, at det bliver en bjørnetjeneste, både til dig og køberen, da din opfriskning måske ikke falder i køberens smag. Ligesom når nye køkkener i lysegråt installeres inden salg. De fleste kan leve med det, men ingen kan lide det = penge ud af vinduet. For mig ville en opfriskning sandsynligvis få kældervinduet til at ligne dette.

[billede]
tak jeg tager dit råd til mig :-)

• Synes
Intet
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.