5,910 læst ·
17 svar
6k læst
17 svar
teknik til nedrivning af væg
Side 1 af 2
hej alle glade byggere
jeg er begyndt at rive en indervæg, jeg ved, at den ikke har EL i sig eller er bærende, da den er sat op af de tidligere ejere.
det jeg undrer mig over, som jeg ikke kan finde nogen tråd om, er, hvilken teknik der er bedst til at bevare loft og gulv nogenlunde, men som også er effektiv for stakkels gamle mig.
jeg begyndte i dag med en bajonetsav, men det er utroligt tungt synes jeg, og jeg tager ud stykker i væggen på 50x50 centimeter. jeg har cirka 2x3 meter væg tilbage og har lavet cirka 1x1 meter væg. er der nogen tips og tricks nogen vil dele?
REDIGERET:
væggen består af gips->spånplade->isolering->spånplade->gips og holdes op af træregler, ingen metal i bunden eller toppen
jeg er begyndt at rive en indervæg, jeg ved, at den ikke har EL i sig eller er bærende, da den er sat op af de tidligere ejere.
det jeg undrer mig over, som jeg ikke kan finde nogen tråd om, er, hvilken teknik der er bedst til at bevare loft og gulv nogenlunde, men som også er effektiv for stakkels gamle mig.
jeg begyndte i dag med en bajonetsav, men det er utroligt tungt synes jeg, og jeg tager ud stykker i væggen på 50x50 centimeter. jeg har cirka 2x3 meter væg tilbage og har lavet cirka 1x1 meter væg. er der nogen tips og tricks nogen vil dele?
REDIGERET:
væggen består af gips->spånplade->isolering->spånplade->gips og holdes op af træregler, ingen metal i bunden eller toppen
Senest redigeret:
Jeg havde gjort som du gjort, men sørget for kun at tage pladematerialet mellem reglerne først, selvfølgelig i så store stykker, at du kan bære dem. Så at reglerne + de små pladebidder, der er foran reglen, får lov at blive stående, derefter fjerner du de stående regler og til sidst med forsigtighed enten skruer eller vipper reglen væk oppe i loftet og ved gulvet.
Hvis ikke andet, har du måske en yngre teenage-slægtning eller venner, der kan hjælpe dig med at gøre det allertungste mod en lille sum penge?
Hvis ikke andet, har du måske en yngre teenage-slægtning eller venner, der kan hjælpe dig med at gøre det allertungste mod en lille sum penge?
findes der klinger til rundsav, der også tager skruer?M Mathiasffs sagde:Jeg ville have gjort som du har gjort, men sørget for kun at tage pladematerialet mellem bjælkerne først, selvfølgelig i så store stykker, at du kan bære dem. Så bjælkerne + de små pladestykker, der er foran bjælken, får lov til at blive stående, så fjerner du de stående bjælker og til sidst, med forsigtighed, enten skruer eller vipper bjælken oppe i loftet og ved gulvet.
Hvis ikke andet, har du måske en yngre teenager slægtning eller venner, der kan hjælpe dig med det allertungeste for en lille sum penge?
Er tænderne på savbladet meget fine eller lidt grovere?
Jeg plejer at synes, at min lille batteritigersav kan have lidt besvær/tage lang tid i tykkere vægge/regler. Låner man snedkerens store, plejer de at gå som smør i solskin.
Jeg plejer at synes, at min lille batteritigersav kan have lidt besvær/tage lang tid i tykkere vægge/regler. Låner man snedkerens store, plejer de at gå som smør i solskin.
Ret fine. Som sagt købte klinger der skulle fungere til både metal og træ. Måske skal jeg overveje at leje en lidt tungere i morgen.M Mathiasffs sagde:
Kan være at tænderne er lidt små, tager du væggen så som jeg beskrev, kan man ofte køre tænder som er store som på en fogsvans som også er lavet for at tage en og anden skrue.
de her bruger jegM Mathiasffs sagde:
https://www.clasohlson.com/se/Tigersågblad-BIM-S922HF-Bosch/p/40-9356-4