hej alle glade byggere

jeg er begyndt at rive en indervæg, jeg ved, at den ikke har EL i sig eller er bærende, da den er sat op af de tidligere ejere.
det jeg undrer mig over, som jeg ikke kan finde nogen tråd om, er, hvilken teknik der er bedst til at bevare loft og gulv nogenlunde, men som også er effektiv for stakkels gamle mig.

jeg begyndte i dag med en bajonetsav, men det er utroligt tungt synes jeg, og jeg tager ud stykker i væggen på 50x50 centimeter. jeg har cirka 2x3 meter væg tilbage og har lavet cirka 1x1 meter væg. er der nogen tips og tricks nogen vil dele?

REDIGERET:

væggen består af gips->spånplade->isolering->spånplade->gips og holdes op af træregler, ingen metal i bunden eller toppen

Senest redigeret:
K
For at kunne give et fornuftigt svar må du gerne fortælle, hvad væggen består af.

K kniv sagde:
For at kunne give et fornuftigt svar må du gerne fortælle, hvad væggen består af.
væggen består af gips->spånplade->isolering->spånplade->gips og holdes oppe af træregler, ingen metal i bunden eller toppen

Jeg synes, det er nemmest at save ruder op i pladematerialet og derefter bryde dem løs. Hvis du er villig til at ofre en klinge, så brug en rundsav/dyksav. Det er ikke særlig tungt...

Har du dårlig sav, klinge eller teknik? For det er et job gjort på ingen tid med en god tiger sav.

Jeg havde gjort som du gjort, men sørget for kun at tage pladematerialet mellem reglerne først, selvfølgelig i så store stykker, at du kan bære dem. Så at reglerne + de små pladebidder, der er foran reglen, får lov at blive stående, derefter fjerner du de stående regler og til sidst med forsigtighed enten skruer eller vipper reglen væk oppe i loftet og ved gulvet.

Hvis ikke andet, har du måske en yngre teenage-slægtning eller venner, der kan hjælpe dig med at gøre det allertungste mod en lille sum penge?

• Synes
Wontner
  • Laddar…
M Mathiasffs sagde:
Jeg ville have gjort som du har gjort, men sørget for kun at tage pladematerialet mellem bjælkerne først, selvfølgelig i så store stykker, at du kan bære dem. Så bjælkerne + de små pladestykker, der er foran bjælken, får lov til at blive stående, så fjerner du de stående bjælker og til sidst, med forsigtighed, enten skruer eller vipper bjælken oppe i loftet og ved gulvet.

Hvis ikke andet, har du måske en yngre teenager slægtning eller venner, der kan hjælpe dig med det allertungeste for en lille sum penge?
findes der klinger til rundsav, der også tager skruer?

W Wontner sagde:
findes der klinger til rundsav der også kan tage skruer ?
Det gør der sikkert, der findes klinger til ren metal i hvert fald det ved jeg.

• Synes
Wontner
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sagde:
Har du dårlig sav, blad eller teknik? For det er et job gjort på ingen tid med en god tigersav.
kører en claes ohlson sav med et blad for metal og træ. den kostede typ 500:-

Düsseldorff
Hmm... Med en fornuftig tigersav burde du rive den der væg på ingen tid. Hvad er galt?

Edit: Ok, du besvarede mit spørgsmål mens jeg skrev det.

• Synes
Wontner
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Hmm... Med en fornuftig tigersav burde du rive den der væg ned på et øjeblik. Hvad er galt?

Edit: Ok, du besvarede mit spørgsmål, mens jeg skrev det.
måske var dum og sparede på saven, købte en på claes ohlsson for typ 500:-

Er tænderne på savbladet meget fine eller lidt grovere?

Jeg plejer at synes, at min lille batteritigersav kan have lidt besvær/tage lang tid i tykkere vægge/regler. Låner man snedkerens store, plejer de at gå som smør i solskin.

• Synes
Wontner
  • Laddar…
M Mathiasffs sagde:
Er tænderne på savklingen meget fine eller lidt grovere?

Jeg plejer at synes, at min lille batteridrevet bajonetsav kan have lidt svært/tager lang tid i tykkere væg/regler. Låner man snedkerens store, plejer den at gå som smør i solen
Ret fine. Som sagt købte klinger der skulle fungere til både metal og træ. Måske skal jeg overveje at leje en lidt tungere i morgen.

Kan være at tænderne er lidt små, tager du væggen så som jeg beskrev, kan man ofte køre tænder som er store som på en fogsvans som også er lavet for at tage en og anden skrue.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.