Hej alle,

Vi har fået byggetilladelse til et fritidshus i Huddinge kommune og er blevet indkaldt til teknisk samråd.

Er der nogen, der kan fortælle lidt kort om deres erfaringer med teknisk samråd generelt? Plejer de at være nøjeregnende og hårde? De vil have en stamme- og grundtegning. Hvad indebærer grundtegning? Jeg mener der er nye regler fra 2012 om, at grundtegning skal fremvises...

Vi skal bygge et løsvirkeshus med plade på jord, og vi har selv lavet designet, byggetilladelsestegningerne og konstruktionsplaner i Sketchup, gennemsnit af en væg+grund.

Tak på forhånd!

har nogen konstruktør kigget på dine tegninger? Ved høringen kan det være, at KA eller kommunen måske vil have egenkontrollen fra "konstruktøren", og så er egne tegninger nok ikke tilstrækkelige! Bare en tanke!

Edit:

angående grundtegning så er det nok en målsat tegning, hvor der står længder og bredder på vægge og huset generelt. På "mine" grundtegninger plejer der også at være, hvor facademålskabet skal være samt alle afløb og luftventilatorer! Også tilluft til en eventuel åben pejs.

typ sådan her

http://www.google.com/imgres?q=grun...&ndsp=23&ved=1t:429,r:9,s:0,i:115&tx=99&ty=57

Senest redigeret:
Nej, ingen konstruktør har kigget på vores tegninger. Vi håbede, at de ikke ville kræve det. Vores KA sagde, at det var ok, selvom han lød lidt skeptisk.

viser det sig, at kommunen godkender den kontrolplan, du og din KA har sat sammen, og I ikke nævner noget om konstruktionen, så KAN det glide igennem, men personligt ville jeg nok selv have sendt dem ind og fået dem verificeret af nogen, der ser på konstruktionen! Bedre at være på den sikre side, skriver du en ABS 09 aftale, så er det den part, der står for dokumenterne, som står for rigtigheden i dem, og hvis der er fejl i dine tegninger, vil håndværkerne også begå fejl, just saying!

Tak for tipset. Jeg vil overveje det. Eller så går vi bare derhen og tester, det værste der kan ske er, at vi bliver nødt til at gøre samrådet om senere? For resten, så er det os selv der også er håndværkerne:)

ja, nok at booke en ny konsultation, lille omkostning for mødet samt at din KA vil sikkert have mere betalt :) Nysgerrig hvad din KA tager for et løsvirkeshus, har talt med en del KAs og nogle synes det er besværligt med løsvirkes byggeri, mange besøg og så!

Held og lykke med husbyggeriet :)

Inden mit første husbyggeri føltes det lidt nervøst før det tekniske samråd. Men det var fuldstændig udramatisk. I princippet en halv times småsnak om husbyggeri generelt. Inden mit andet husbyggeri syntes kommunen, at der slet ikke var brug for noget samråd. (Det var dog i en anden kommune.)

Det var dejligt at høre:) Jeg skriver senere og fortæller, hvordan det gik.

En ting jeg undrer mig over er, hvordan man definerer produktionsomkostning? Hvis produktionsomkostningen er under 420000kr så skal byggeskadeforsikring ikke kræves. Skal man regne med jordarbejde, andre arbejdslønninger, alle materialer, kommunale afgifter osv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.