Overvejer hvad jeg skal vælge.....
Hvis man ser bort fra prisforskellen, hvad er deres fordele og ulemper?
Forresten, hvad har I fået for pris på henholdsvis?
Hvis man ser bort fra prisforskellen, hvad er deres fordele og ulemper?
Forresten, hvad har I fået for pris på henholdsvis?
Teglpande giver et mere levende tag. Plade kræver malerarbejde efter et par år. Søg efter brugt tegl på f.eks. Blocket.se og vov at satse... Burde ikke koste mere end at lægge nyt pladetag.
Male efter et par år? Hvor har du fået det fra?
Plade, som fx lindabpannan, ligger omkring 100:-/m2
Tagtegl fra 120:-
Betontagsten fra 50:-
Jeg skal selv lægge mit eget tag om næste år, har i dag typp llp20 plade på, hvilket ikke er så kønt.
Jeg vil nok lægge tagstensplade, da huset ville passe godt til det, plus at jeg ikke tror, konstruktionen vil kunne bære et betontag.
Tegltagsten passer bedst på storslåede bygninger efter min mening, og der indgår mit hus ikke :>
Plade, som fx lindabpannan, ligger omkring 100:-/m2
Tagtegl fra 120:-
Betontagsten fra 50:-
Jeg skal selv lægge mit eget tag om næste år, har i dag typp llp20 plade på, hvilket ikke er så kønt.
Jeg vil nok lægge tagstensplade, da huset ville passe godt til det, plus at jeg ikke tror, konstruktionen vil kunne bære et betontag.
Tegltagsten passer bedst på storslåede bygninger efter min mening, og der indgår mit hus ikke :>
Lertegl kræver en taghældning på omkring 21-24 grader.
Betontegl kan gå ned til omkring 16 grader.
Under dette gælder plade, pap eller det fremragende, tosedyre sedumtag (græstag)
Eller andre smarte materialer som jeg ikke kan komme i tanke om lige nu.
Betontegl kan gå ned til omkring 16 grader.
Under dette gælder plade, pap eller det fremragende, tosedyre sedumtag (græstag)
Eller andre smarte materialer som jeg ikke kan komme i tanke om lige nu.
Klik her for at svare